|
||||
|
||||
Giola lagunen på Thassos
Snubblade över den här fräcka bilden av Giola lagunen på Thassos. Det var i sanning en spektakulär upplevelse att bada där.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Sv: Giola lagunen på Thassos
Oj då! Värsta havsvattenpoolen! Häftig bild!
Verkar jättehärligt bad. Klart och fint vatten. Är det djupt nog för att dyka i från klippan eller riskerar man skalpen då? Masse |
|
||||
|
||||
Dyka vet jag inte, men ett litet hopp kan man göra. Närmast havet är det sten som du ser, men sen är det sand. Man bottnar nätt och jämt och det är djupast längst in. Och det simmar även småfisk där, som troligen spolats upp från havet.
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Låter härligt! Som att simma i ett akvarium!
Masse |
|
||||
|
||||
Ser häftigt ut, och inte helt olikt Devil's Eye på Koufonissi, fast den lagunen är mindre.
|
|
||||
|
||||
Citat:
/NW |
|
||||
|
||||
Då har du den upplevelsen kvar, precis som att jag har Thassos kvar.
|
|
||||
|
||||
Giola står på listan sedan länge. Hoppas det blir av nu till sommaren!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
Kan tillägga att det är inget för de som har lite svårt med rörelseapparaten. Det kan vara lite svårt att ta sig upp från lagunen och det finns ju inga faciliteter som badstegar o dylikt att tillgå heller. /Netwolf |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Jag har inte varit där men åkt båt förbi och då såg den inte mycket ut för världen (bilden är kraftigt förstorad), men skenet bedrar visst
|
|
||||
|
||||
Håller med, den ser inte ut som något ha från den hållet. Men jäklar så läckert det ser ut lite snett från ovan.
|
|
|