|
||||
|
||||
Första advent.
Nu på morgonen tände vi det första aventljuset i stuga vid Sundsjön. ⭐️
|
|
|||
|
|||
Sv: Första advent.
Jag gillar advent...stakar stjärnor....
|
|
|||
|
|||
Ja nu lyser det fint i de flesta fönster i stan! Även hos oss. Snart är det dags för adventskonsert i Domkyrkan. Fint det också!
Lissi |
|
|||
|
|||
Det är mysigt i adventstider....
|
|
|||
|
|||
Re: Första advent.
ja visst är advent en vacker tid. Ljus o lugn.... vackert i alla trädgårdar o fönster när man är ute på kvällen. En tid för ro och eftertanke ...
/Emma |
|
||||
|
||||
Sv: Re: Första advent.
Igår var jag och såg en gospelkonsert i stans största kyrka. Mycket jul blev det. Prästen (som inte såg ut som präster såg ut när jag växte upp) var så glad att kyrkan var fullsatt att han tog en selfie och skickade till gud, och gissa vad - han fick svar.
|
|
|||
|
|||
...
|
|
|||
|
|||
Jag var också på adventskonsert ikväll. Domkyrkan var absolut fullsatt. Det är inte ofta det står " Utsålt" på kyrkporten
Vackert och stämningsfullt! Lissi |
|
|||
|
|||
Advent är fint! Vi var i Maria Magdalena kyrka på Södermalm.Allt var som det skulle.
Bereden väg för Herran och Hosianna! |
|
||||
|
||||
Ja den var ju bara för bra. 😇
|
|
||||
|
||||
Ehmm...igår eftermiddag blev jag påmind om att det faktiskt är första advent...tiden går för fort nåjja!inhandla marsaller o fixa till lite...
Hasse |
|
||||
|
||||
Ja nu har vi tänt det tredje ljuset🎍. Och julen närmar sig. Snart dax att lägga in sillen mm. 🎁🎅
|
|
||||
|
||||
Har ingen levande adventsljusstake men bakom lucka 14 gömde sig idag tre tända ljus ... bara tio luckor kvar att öppna nu
|
|
||||
|
||||
🎅 Nu är det fjärde advent och det sista ljuset tänt 🎄
Kerstin och Janne önskar alla en god jul. |
|
|||
|
|||
Tack! Visst är det mysigt!
Jag har äldsta barnbanet på övernattning och nu efter frukost ska vi baka saffransmuffins och ta med till gammelmormor, 94 år. Gammelmormor har eget hus på Öland och där är alla tomtarr framplockade och de ska barnbarnet Tilde få se! Ha en fin fjärde advent alla! Lissi |
|
|