Kalimera Grekland Andros.

Utflykt till Gavrio, Vitali beach & Agios Petros

Idag är det tre veckor sedan vi kom till Grekland. Kan inte fatta att tiden går så fort. Tur att vi har lång tid kvar.

Dagens utflykt var lång och ganska händelserik. Värmen gör att vi inte orkar vandra så långt, det blir mest korta sträckor. Men på Andros är även korta vandringar vackra. Som föregående dagar kör jag en liten bildberättelse.

Andros. Gavrio.

Gavrio hamn.

Vi körde först till Gavrio där vi styrde kosan upp i bergen. Vårt mål var en strand som heter Vitali.

Grusvägar på Andros.

På väg till Vitali beach.

Vägen till Vitali beach var inte att leka med. Inte blev den roligare att köra när vi mötte denna bulldozer. Det tog tid att komma förbi den vill jag lova.

Vitali beach. Andros.

Vitali beach.

All väntan på grusvägen var mödan värd. Vitali beach var lika fin som vi hade hört talas om. Och vi var helt ensamma. Hur många fina oexploaterade stränder finns det egentligen på Andros?

Andros. Bulldozer.

På vägen tillbaka mötte vi Mr: Bulldozer igen. Denna gång tog den ännu längre tid att komma förbi.

Agios Petros tower. Andros.

Agios Petros tower.

Resan fram och tillbaka till Vitali beach tog så lång tid att vi inte hann med så mycket mer idag. Dock stannade vi i Agios Petros för att titta på - och stödja - det imponerande tornet.

Batsi at night.

Dagens kvällsbild från Batsi.

Richard Gere. Taverna The Dolphins.  Batsi. Andros.

Richard Gere och Camilla på Taverna The Dolphins.

Middagen åt vi på Taverna The Dolphins där ägaren ser ut som Richard Gere. Camilla fick en pratstund med Richard. :-)

Nu är här bra många fler turister än när vi kom. Vädret är fortfarande mycket varmt. Imorgon ska vi på upptäcktsfärd till en svåråtkomlig plats som vi ännu inte vet var den ligger. Tur att vi har privat guide med oss.

« Föregående dag | Nästa dag »