Öluffa i Kykladerna. Del 3. Sifnos.

Men även vår tid på Milos hade ett slut. 5/7 åkte vi med en "riktig" färja till Sifnos. Väl på Sifnos kom vi såsmåningom efter bussbyte och väntetid till Faros. Där var det inte lätt att få rum, inte. Men återigen log doromatiagudinnan mot oss. Fick rum mitt på "klippan", hos Georgea.

Under tiden i Faros badade vi, dels i byn med också vid klostret Chryssopigi, åt gott, framförallt på tavernan på Fassaloustranden, satt på vår stora altan med hela viken nedanför våra fötter.

Chryssopigi på Sifnos.

En dag vandrade vi till Kastro, det tog ca.1.5 tim, var ganska jobbigt då det var rejält varmt, badet vid stenstranden satt fint.

På vandring till Kastro på Sifnos.

Kyrka nedanför Kastro på Sifnos.

Sen fick vi knalla runt i Kastro tills bussen till Apollonia kom. Under några timmar i Kamares sista dagen handlade vi lite keramik. 4 nätter på Sifnos.

Allt har ett slut, även semestrar. 9/7 var det dags för sista båtresan, den in till Aten. Tog in på Hotel Economy, där vi återigen träffade på "Boråsfolket", från Tinos och Milos. Hade två dagar i Aten, denna gång besökte vi Byzantinska museet, intressant. Vi var också uppe på Lykabettos. Vet inte hur andra har gjort men vi gick uppför alla dj…a trappor tills vi kom till linbanan. Men vilken utsikt från Lykabettos, oslagbar.

Aten

Aten.

Alltid kul att vara ett tag i Aten, tycker vi. Sen var det bara att ta bussen ut till flygplatsen för att komma hem. 2 nätter i Aten.

Teman för årets resa kom att bli bad, badplatser och hög standard på boende.

Hälsningar Yvonne och Larsa.