Första resan till paradiset Tilos. Del 3.

En morgon steg jag upp extra tidigt för att ta bilder på soluppgången. Jag satt där på stranden och väntade på att solen skulle stiga upp och det verkade som att det bara var jag som var vaken. Det var alldeles tyst och stilla, helt underbart. Det var riktigt vackert över Livadia bukten när solen började visa sig, jag satt där och bara njöt av tystheten och lugnet.

Soluppgång över Livadiabukten. Tilos.

Soluppgång över Livadiabukten.

En fiskare ger sig ut i gryningen. Tilos.

En fiskare ger sig ut i gryningen.

En kväll träffade vi ett gäng från Kalimera, en av dem hade jag pratat med i forumet där innan vi åkte. Jättetrevligt att sitta och prata med dem, de var riktigt intressanta människor. Vi träffade också ett annat par som vi umgicks med ett par kvällar. Det är alltid trevligt att träffa nya människor!

Omonia. Tilos.

Trevligt umgänge.

Dagen för hemresan fick vi gå upp tidigt, båten skulle avgå 06,30 från Tilos. Nu fick vi uppleva soluppgången från havet, det var bara sååå vackert. Vi fick lägga till på en annan liten Ö som hette Chalki för att plocka upp folk. Den ön skulle jag också vilja åka till, det såg så mysigt ut och vilka underbara hus !

Soluppgången på Tilos.

Hemresan! Jag njuter av soluppgången ute på havet.

Chalki med alla vackra hus!

Vi kom till Rhodos ganska tidigt och blev inkvarterade på ett hotell nära flygplatsen. Vårt plan skulle inte gå förrän 23,20 på kvällen så vi hade en heldag på Rhodos. Man kände genast av kontrasten mellan Tilos och Rhodos från det genuina grekiska lugna livet på ön till det hektiska, internationella och trafikerade Rhodos. Jag måste säga att jag föredrar det förstnämnda. Tilos är en så underbar ö där man verkligen kan koppla av och ha semester. Jag älskar denna lilla ö och är helt lyrisk över den.

Vi tog en taxi till gamla stan för att shoppa lite. Där var mycket folk och riktigt varmt så vi härdade inte ut så länge. Vi åkte tillbaka till hotellet och låg vid poolen resten av dagen.

En av portarna in till gamla stan på Rhodos.

En av portarna in till gamla stan!