Vår resa till Skopelos i augusti. Del 3.

Lunch intog vi i byn Klima, där vi åt gott med vacker utsikt över hamnen.

Klima. Skopelos.

Klima.

På hemvägen åkte vi ner till Limonari Beach för att bada lite. Ja, Janne överdriver inte i sin E-guide! Det ser verkligen ut som en stor swimmingpool med det mest turkosa vatten jag någonsin skådat ! Man häpnar verkligen när man ser det. En jättefin strand med härligt vatten och mängder av fisk om man vill snorkla. Vi badade och snorklade ett tag där.

Limonari Beach. Skopelos.

Limonari Beach.

Nästa morgon vaknade vi till ösregn, dunder och brak. Det åskade rejält ! Satte mig på balkongen med min kamera och hoppades att få fånga en blixt på bild men då fick jag se något annat utöver havet ! En tromb som nådde ända ner till vattenytan. Jag lyckades faktiskt få en bild på den.

Oväder med regn och tromb på Skopelos.

Tromben.

Detta var ju vår sista dag och vi begav oss till kontoret där vi skulle hämta ut våra båtbiljetter inför morgondagens hemresa. Regnet vräkte ner och himlen var kolsvart. Vi sökte skydd på baren med de lila stolarna och tog oss en värmande Irish Coffe. Sedan gick vi upp i gränderna och bokade bord på Annas restaurang som vi hade hört talas om skulle ha god mat.

Stranden i Skopelos stad.

Stranden i Skopelos stad med kolsvart himmel i bakgrunden.

På Annas åt vi den godaste maten vi ätit under hela veckan. Mycket bra service och underbar mat. Missa inte Annas om ni åker till Skopelos.

Annas Restaurang. Skopelos.

Annas Restaurang.

Dagen för hemresan gick vi upp tidigt för att hinna med båten kl 07,00. Vi åt frukost i Skiathos stad där regnet öste ner och åskan gick. Vi hade fem timmar till godo tills vi skulle köras till flygplatsen. Det blev inget bad som vi hade tänkt utan istället drev vi runt i regnet, shoppade, bytte från bar till bar och åt en god lunch.

Några gränder på Skiathos.

Skopelos är verkligen en underbart vacker grön ö. Härliga stränder med sitt turkosa vatten och Skopelos stad med sina mysiga gränder. I vår smak lagom mycket turister också, hade trott att det skulle vara mer Mamma Mia hysteri men det såg man ingenting av.

En mysig gränd i Skopelos stad.

Men nu mina vänner ska jag gå in på min favoritsida Kalimera.se och planera vilken ö vi ska åka till nästa år.