Visa ett inlägg
Gammal 2008-12-11, 19:32
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Oroligt i Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Hasse Visa inlägg
Det frågas "vems version" av händelserna som är den rätta? Handen på hjärtat, vem av er andra i denna diskussion kan säga att ni VET vems verision som är den rätta?
Nej, jag vet inte vilken version som är den rätta. Men jag kan välja vilken version jag har störst förtroende för, och dit hör inte vare sig Vassilis eller MjW:s starkt politiskt färgade versioner.

Citat:
Ursprungligen postat av monica Visa inlägg
...men att utsätta sina landsmän för förstörelse och skrämma skiten ur vanliga privatmänniskor dår tycker jag gränsen går.
Citat:
Ursprungligen postat av MjW Visa inlägg
Before "drägget" drar fram the news would have been "Students protest for the murder" but after it's "Students destroy public property irresponsibly". I believe you understand the diference.
Självklart ska man kunna demonstrera och protestera mot polisens dödsskjutning/mord (?) av 15-åringen. Men man har därför INTE rätt att slå sönder, förstöra och bränna ned! It's a hell of a difference. Och att försöka storma parlamentet, vad är det för pöbelfasoner? Det är anti-demokratiskt!

Grekland har ett folkvalt parlament och då är det enligt min åsikt ALDRIG försvarbart att använda våld för att försöka få genom politiska förändringar. Någon klok person (Gandhi?) sade nåt i stil med: "Det man har skaffat sig med hjälp av våld kommer man att bli tvungen att behålla med hjälp av våld."

/kimmen

Senast redigerad av kimmen den 2008-12-11 klockan 19:35.
Svara med citat