Citat:
Ursprungligen postat av Hasse
Det frågas "vems version" av händelserna som är den rätta? Handen på hjärtat, vem av er andra i denna diskussion kan säga att ni VET vems verision som är den rätta?
|
Nej, jag vet inte vilken version som är den rätta. Men jag kan välja vilken version jag har störst förtroende för, och dit hör
inte vare sig Vassilis eller MjW:s starkt politiskt färgade versioner.
Citat:
Ursprungligen postat av monica
...men att utsätta sina landsmän för förstörelse och skrämma skiten ur vanliga privatmänniskor dår tycker jag gränsen går.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MjW
Before "drägget" drar fram the news would have been "Students protest for the murder" but after it's "Students destroy public property irresponsibly". I believe you understand the diference.
|
Självklart ska man kunna demonstrera och protestera mot polisens dödsskjutning/mord (?) av 15-åringen. Men man har därför
INTE rätt att slå sönder, förstöra och bränna ned! It's a hell of a difference. Och att försöka storma parlamentet, vad är det för pöbelfasoner? Det är
anti-demokratiskt!
Grekland har ett folkvalt parlament och då är det enligt min åsikt
ALDRIG försvarbart att använda våld för att försöka få genom politiska förändringar. Någon klok person (Gandhi?) sade nåt i stil med: "Det man har skaffat sig med hjälp av våld kommer man att bli tvungen att behålla med hjälp av våld."
/kimmen