Visa ett inlägg
Gammal 2009-03-22, 14:23
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005
Standard Sv: Porto Heli ( evt Ermioni) - Napflio - Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg oppdaget forresten at det går an å komme fra PortoHeli til Leonidi - alternativet, om man vil dit, er vel å kjøre kysten nedover fra Napflio?
Går det /kan det anbefales?
I tilfelle er det egen bil som gjelder..., eller finnes det bussforbindelse fra Napflio?

Kari
I min bussrute for Nafplio står det ingenting om Leonidio, og jeg har heller aldri sett noen busser det står det på (eller et annet stedsnavn i den retningen). Bussrutene her går først og fremst til ulike steder i Argolida fylke, skal du utenfor er det Kalamata eller Tripolis som må brukes som mellomstopp.

Det er ikke langt å kjøre med bil til Leonidio, byen ligger vel knappe 10 mil fra Nafplio. Det er en veldig fin kjøretur, som går langs kysten nedover. Leonidio ligger 4 -5 km inn i landet, og veien opp dit gir flott utsikt over kysten. Byen i seg selv er ikke fantastisk, men verd et besøk.
Fortsett gjerne opp til Kosmas, en liten, vakker fjellandsby på nesten 1000 meters høyde. Å sitte på en av kafeene under det digre platantreet gir fred i sjelen.

(Båten går nok til Plaka, Leonidios lille havneby, med mindre den også har vinger )
Svara med citat