Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-03-22, 14:04
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Porto Heli ( evt Ermioni) - Napflio - Kalamata

Citat:
Ursprungligen postat av Admirala Visa inlägg
Nei
Ok, kommer an på hva slags byer dere liker, men Tripoli er bare en helt typisk, "moderne" gresk by, uten særlig til severdigheter.

Har de lagt ut sommerrutene?
Har dere problemer kan dere kontakte Pegasus Cruises i Tolo. De har rundturer som blant annet går Tolo - Hydra - Spetses - Tolo. Det går sikkert an å bare bli med den ene veien, iallfall om ikke båten er full. (Pireus - Hydra går helt sikkert.)
Greit å få vite det, da legger vi ikke inn mer tid enn nødvendig i Tripoli

Jeg tror og at det legges ut nye ruter, de som er satt opp går bare t.o.m.
10 apr på strekningen Pireus - Hydra og!
Takk for info om Pegasus Cruises - fint med flere alternativer
- men jeg t r o r det vil gå båt Pireus - Hydra - Ernioni som vi kommer videre med, siden hele den strekn finnes på GTP fram t i l 10 apr.

Jeg oppdaget forresten at det går an å komme fra PortoHeli til Leonidi - alternativet, om man vil dit, er vel å kjøre kysten nedover fra Napflio?
Går det /kan det anbefales?
I tilfelle er det egen bil som gjelder..., eller finnes det bussforbindelse fra Napflio?

Kari
Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 14:23
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: apr 2005

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg oppdaget forresten at det går an å komme fra PortoHeli til Leonidi - alternativet, om man vil dit, er vel å kjøre kysten nedover fra Napflio?
Går det /kan det anbefales?
I tilfelle er det egen bil som gjelder..., eller finnes det bussforbindelse fra Napflio?

Kari
I min bussrute for Nafplio står det ingenting om Leonidio, og jeg har heller aldri sett noen busser det står det på (eller et annet stedsnavn i den retningen). Bussrutene her går først og fremst til ulike steder i Argolida fylke, skal du utenfor er det Kalamata eller Tripolis som må brukes som mellomstopp.

Det er ikke langt å kjøre med bil til Leonidio, byen ligger vel knappe 10 mil fra Nafplio. Det er en veldig fin kjøretur, som går langs kysten nedover. Leonidio ligger 4 -5 km inn i landet, og veien opp dit gir flott utsikt over kysten. Byen i seg selv er ikke fantastisk, men verd et besøk.
Fortsett gjerne opp til Kosmas, en liten, vakker fjellandsby på nesten 1000 meters høyde. Å sitte på en av kafeene under det digre platantreet gir fred i sjelen.

(Båten går nok til Plaka, Leonidios lille havneby, med mindre den også har vinger )
Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:02
Lissi Lissi är inte uppkopplad

Citat:
Fortsett gjerne opp til Kosmas, en liten, vakker fjellandsby på nesten 1000 meters høyde. Å sitte på en av kafeene under det digre platantreet gir fred i sjelen.
Är det detta torg Du menar?? Här var vi 29 mars 2007 på väg från Plaka/Leonido och vidare till Githio...

Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 15:37

Javisst er det der, Lissi!
Jeg har bare vært der om sommeren, så det var rart å se et vinterbilde. Om sommeren gir løvet skygge, og plassen er nesten full av bord og stoler.
Takk for titten!
Svara med citat
Gammal 2009-03-22, 23:48
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Nu är det lite för länge sedan jag bussluffade i dessa trakter men jag reagerar lite på rutten Nafplio - Leonidio. Vi åkte den sträckan med buss, som jag minns det så fick vi promenera en bit från torget vi kom till i Nafplio för att hitta bussen mot Leonidio.
Från Leonidio åkte vi buss till Tripoli, jag har för mej att den bussen gick kustvägen upp till Astros och sedan rakt över till Tripoli. I Tripoli hade vi tänkt hyra bil för att åka vidare men 2002 fanns ingen biluthyrning i Tripoli så vi åkte vidare med buss till Kalamata där vi hyrde bil.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-03-23, 08:25

Muligens gjorde du turen din før E65 var utbygd, hovedveien fra Korinthos via Tripoli og videre sørover mot Kalamata. I de tider var det mye mer kronglete å komme seg til Tripolis. Nå kjører man via Argos og så ut på E65, noe som har forkortet kjøreturen betydelig. Med bil tar det under én time.

Som sagt, jeg har aldri sjekket på KTEL-kontoret om det går buss sørover mot Leonidio, men det står ikke i min bussrute som omfatter busstilbudet i Argolida. Alle bussene som har avgang fra Nafplio går fra samme sted, en busstasjon som ligger mellom gamlebyen og den store parken. Og Nafplio er knutepunktet for bussene i Argolida.

Heller ikke KTEL Arkadia har Leonidio - Nafplio-rute, se her , men det er jo mulig at Athen - Leonidio-ruten på en eller annen måte går via Nafplio.

Legger også ut bussrutene i Argolida her.

Senast redigerad av Admirala den 2009-03-23 klockan 08:36. Anledning: Skrivefeil
Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 22:32
karis avatar

Citat:
Heller ikke KTEL Arkadia har Leonidio - Nafplio-rute, se her , men det er jo mulig at Athen - Leonidio-ruten på en eller annen måte går via Nafplio.

Legger også ut bussrutene i Argolida her.
KJEMPEFINT at du har lagt ut bussrutene, Admirala
Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 22:26
karis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Är det detta torg Du menar??
Virkelig fint torg - o g bilde, Lissi
Svara med citat
Gammal 2009-03-25, 22:25
karis avatar

Citat:
(Båten går nok til Plaka, Leonidios lille havneby, med mindre den også har vinger )
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:48.