Peris är säkert ett bra ställe. Det betvivlar jag inte. Speciellt på hemvägen.
MEN!

Det ligger trots allt en liten bit från Rafina! Så man är beroende av transport till Rafina nästa morgon. Buss eller Taxi. För hotellet kör inte dit så vitt jag förstår. Det innebär att jag måste gå upp tidigare och även är beroende av att det finns transport. Så man bör i aftonbönen inkludera en passus där man ber att det inte blir strejk i morgon...

Och ska jag med en kl 08-båt vill jag vara så nära den som möjligt... Jag är morgontrött...
Om man däremot bor på tex Corali så är det 50 meter över torget och sedan backen ner så är man vid båtarna. Rätt simpelt. Och jag tror inte priset skiljer sig speciellt mycket mellan Peris och Corali.
För mig handlar det helt enkelt om att vara så säker som möjligt på att komma med den båt jag vill. Vara så nära den som möjligt. Grekerna har ju en viss ovana att strejka i tid och otid...

Och det skulle ju vara trist om jag missade båten för att jag inte kan ta mig till hamnen...
När jag och exet bodde på Coralli för några år sedan fick vi sent på kvällen reda på att det skulle bli Taxistrejk nästa dag! Och vi skulle till flyget hem! Som väl var gick bussarna, men strejkar den ene är det lätt att andra hakar på...
Fast på ett sätt är ju detta en ickefråga. Var och en gör ju sitt val. Jag ville bara försöka förklara hur jag tänker...