Visa ett inlägg
Gammal 2010-09-10, 21:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Hemma från Tinos

Citat:
Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
Det är faktiskt MIN Ö!!!! Ni andra får bara låna den...

Det ligger nog en hel del sanning i detta! En tänkvärd reflektion...

Lissi har lyckats sätta ord på något som är svårt att sätta ord på. Tinos har helt enkelt Atmosfär! En väldigt lugn och behaglig sådan. Det är en tämligen grön ö, det finns ca 50 byar över ön att utforska om man vill, maten är oftast mycket bra och människorna är vänliga och hjälpsamma.

Det gläder mig Lissi att du tycker så mycket om Tinos. Och att du hade bättre väder än förra resan... Något år får vi planera så att du och Claes, jag, och förhoppningsvis några fler kan ha en K-fest på Tinos.

En dryg vecka kvar... Det blir ca 25:e resan dit på 29 år... Sedan sitter jag där i hamnen, eller hos Taki, och har det som Ink kallar Kvalitetstid. Jag tror t o m att jag kommer att sova med ett leende på läpparna...
Ha , ha...leende?? Jag sover som en stock med ett FÅNLEENDE!
Peter, visst är det Du som gett oss Tinos.....inte bara oss, jag vet flera....Du gav oss all info, Du ville träffa oss i Svedala , vi kom och fick en fin karta av Dig med alla pärlor vi absolut inte skulle missa.....VI ÄR DIG EVIGT TACKSAM.........och tänk, vi tror också att vi ska orka komma 29 ggr på 25 år, fast då får jag väl putta på Claes rollator...eller han min...!!!! Fast jag ser att jag skrev att vi kom 2007....det gjorde vi ju INTE...då åkte vi bara förbi på väg till Naxos 2008 klev vi av....skulle stanna 6 dagr...Det blev 11 och hela båtluffen sprack! Nu har jag varit där 4 ggr till!

Vi har fört traditionen vidare, dvs alla som skrivit och undrat om Tinos har fått karta av mig, med alla sevärdheter inritade....

Nikoleta FÖRVÄNTAR sig att Du hälsar på!!! På dörren slår Du på portklappen eller ringer på på porttelefonen... Meddela mig vilken färja Du kommer med...hon kommer att vara där för att hälsa på Dig....Förmodligen har Du redan rum bokat hos Stelios son vid kyrkan....men Du får annars bo för samma pris som jag gör säger Nikoleta...

Just det Du säger, att inte komma snett in...det stämmer! Vi kom rakt in i hjärtat på Tinos....och jag vet, att om så ALLA jag känner där flyttar, så kommer jag ändå, för det är TINOS jag älskar!

Lissi- som är så hjärtans glad över att få fira påsk 2011 där!
Svara med citat