![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det är faktiskt MIN Ö!!!!
![]() ![]() ![]() ![]() Men jag är glad att i alla fall några har hittat dit nu. Inte för att ön behöver inkomster eller turister, kyrkan står för enorma inkomster och ön håller en väldigt låg profil mot turister, utan för att Tinos är lite speciell. Tinos, och även Andros, riktar sig inte till turister. När man kliver av båten hamnar man direkt i ett Grekiskt ö-vardags-liv... Ingen är otrevlig men det är heller ingen som bryr sig eller "jagar" dig för att du är turist. Och det kan i vissa lägen vara en stor skillnad mot andra öar som är mer inriktade mot turism. Samtidigt är det ju långt ifrån alla som är intresserade av detta! Jag tror de flesta vill åka ner och ha en trevlig tid på en ö där det finns en anpassning för just turisterna! Men för de som vill uppleva och se något bortom allfartsvägarna är Tinos ett perfekt ställe att besöka. Citat:
Citat:
![]() Om det sedan är Ikonen i kyrkan som dessutom sprider lugn och harmoni över ön låter jag vara osagt... Men på något sätt verkar det finnas något mer som påverkar besökarna på Tinos... Vad det nu än är så gäller det där, som på alla öar, att man "kommer in rätt". Annars blir bara Tinos Chora en stökig och bökig by som man vill lämna... Men det finns så mycket mer. Det gläder mig Lissi att du tycker så mycket om Tinos. Och att du hade bättre väder än förra resan... ![]() En dryg vecka kvar... Det blir ca 25:e resan dit på 29 år... Sedan sitter jag där i hamnen, eller hos Taki, och har det som Ink kallar Kvalitetstid. ![]() ![]() |
|
|