![]() |
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Peter och jag kunde ju få få det lilla huset som alldeles förfaller vid hamnen och dela det i två lägenheter.....Vilka kvällar Peter och Claes och jag kunde ha utanför våra Tinoslyor på terassen, fast tyvärr så läser nog inte de trätande syskonen som låter huset förfalla Kalimera ![]() Lissi - längtar dit igen! |
|
|||
|
|||
![]()
Tyckte jag kunde bjuda på det trots att jag inte känner henne. Jag kanske säger att det är från dig...
![]() Citat:
![]() Det var perfekt att gå ner dit från hotellet. Om vi orkade efter kvällen före... ![]() ![]() Just nedanför Golden Beach är stranden riktigt bra. Och vi brukade gå upp dit och äta sen lunch och köpa öl... Nu är stället bredvid till höger betydligt bättre och trevligare! Men det öppnade för bara 9 - 10 år sedan. Lite dyrare men mycket bättre! Och förresten? Får jag bara ta EN öl...? ![]() ![]() ![]() ![]() Citat:
![]() Citat:
Men ett hus i hamnen på Tinos är nog inte billigt. Inte ens om det är ett renoveringsobjekt och som den Grekiska ekonomin ser ut nu. Tinos är nog en av de få öar som inte kommer att drabbas i någon större omfattning av problem pga ekonomin eftersom Kyrkan drar så mycket folk. Och så är det är relativt nära till fastlandet. Alltså attraktivt. Jag vet att husen på Tinos redan nu, sedan många år, är väldigt dyra. I nivå med Svenska priser eller t o m dyrare. Men jag ska kolla och se vad jag kan få fram. ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Du kan ju säga till Nikoleta att jag har dåligt samvete än för att jag inte tänkte på kaviar!..fast det hade inte passerat för tuberna är större än 75ml Jag var vid Tinos Home Estate flera gånger och tittade på huspriser i skyltfönstren, men de var på "husvisning" alla tre gångerna jag var där så jag kunde inte komma in och sondera terrängen om liten lägenhet i Chora. Men de alster de hade i skylten var svindyra!! Även renoveringsobjekt i Dio Chorio som ex. Det fanns en ruin i Kardiani också ledig och den var ju inte gratis den heller ![]() till sist...Du får hur många öl som helst bara varannan är ägnad mig ![]() ![]() Lissi |
![]() |
|
|