Citat:
Ursprungligen postat av Arne
Ojojoj, ett pekoral, till och med gränsande till ädelpekoral.
|

Det är ju frågan om det inte är en partsinlaga...?
Citat:
Ursprungligen postat av Ojojoj
Vad de gör på sin fritid är väl ändå deras ensak även om de dricker shots och dansar på bardisken....
...Ingen arbetsgivare har något som helst att säga till om vad jag gör eller hur jag gör det på min fritid. Blogg eller inte så väljer man själv vad som skrivs där, så länge man inte skadar någon annan....
|
Om det du gör, eller skriver på en (din) Blogg, påverkar eller skadar din arbetsgivare kan du ge dig tusan på att denna har något att säga om det. Och med all rätt tycker jag. Idag kan man, om man vill, vara väldigt offentlig med saker genom nätet. Om man väljer att vara det tycker jag att man får ta ansvar för vad och hur man skriver. Precis som man bör ta samma ansvar i sitt personliga uppträdande när man på fritiden träffar kunder eller gäster som man kanske ska träffa nästa dag. Genom att välja att vara offentlig, både under fritiden och på nätet, har man också gjort gränsen mellan privat- och arbetstid betydligt mer diffus.
Citat:
Nä skaffa er ett eget liv, sluta vara avundsjuka och klanka ner på dessa unga tjejer som gör något av sitt liv.
|

Wow...

Jag tycker du skjuter rätt långt vid sidan av målet...

Jag tror flesta här tycker att tjejerna, och alla andra för den delen, kan och ska ha kul. Både ute på stan och på nätet. Men med det förbehållet att man tänker på att det man gör kan reflektera på arbetsgivaren. Och på en själv inte minst! Och ta ansvar för det! Är det så fel?
Och har man inte lust med det kanske man borde byta arbetsgivare...? Fast. Gör man bort sig tillräckligt mycket så löser det sig säkert per automatik...
Citat:
Låt dessa tjejer leva sitt liv som de vill så länge det inte skadar någon annan.
|
Precis. Absolut! Då är vi ju överens!

Frågan är bara vad som händer OM någon annan skadas? Arbetsgivaren tex....
När tråden var aktiv förra gången var det ett antal artiklar i tidningarna om folk som fick ta ansvar för vad de skrivit i bloggar osv. Och jag läste senast idag om någon biskop i England som fick krypa till korset (

) och be om ursäkt för något han skrivit på sin blogg.
Så kom inte och säg att man inte måste ta ansvar för det man gör eller skriver bara för att man gör det på sin fritid!