Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-28, 00:39
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Reseledare i Grekland

Nu blir jag väl rökt igen men jag kan inte låta bli...

Min gissning är att du är Mamma, äldre syster eller på något annat sätt har anknytning till någon av tjejerna det ursprungligen gällde. En kollega hade sannoligt inte uttryckt sig på det sättet... Gick det dig förresten helt förbi att tråden utvecklades till att gälla övergripande hur man beter sig eller skriver på bloggar? Ähhh, och Forum.... (Jag är ju verkligen den rätte att påpeka det... )

Citat:
Ursprungligen postat av Ojojoj Visa inlägg
Jag vet att dessa två reseledare är proffsiga, sociala och väldigt ansvarsfulla när det gäller deras jobb som reseledare.
Och det vet du hur? Genom att vara en väldigt flitig gäst där de arbetar? Eller för att de har talat om det för dig? Var har du den informationen ifrån?

Citat:
ortsbefolkningen är nog mer bestörta över turister som kommer och svinar ner, gapar, gormar och super än de är över dessa söta rara tjejer.
Att vissa turister inte kan uppföra sig är nog något man är rätt van vid. Men jag tror att ortsbefolkningen har lite högre förväntningar på de som är där som reseledare. Jag ser inte riktigt hur man vinner respekt hos ortsbefolkningen, eller hos gästerna man ska ha ansvar för senare, genom att slänga i sig ett antal shots och sedan dansa på bardisken...? Det hade inte varit speciellt respektingivande för mig kan jag säga... Men jag är väl en gammal tråkig stofil...

"...söta rara tjejer." Tja. Du ger intryck av att känna dem rätt väl...

Citat:
De har förövrigt blivit mycket goda vänner med de flesta som bor på orten och de är högt respekterade och omtyckta av dessa.
Det är bra jobbat! Att bli vänner med de flesta på en ort. Bortsett från det. Igen. Du vet det hur? Du har varit där och frågat alla?

Citat:
Ingen arbetsgivare har något som helst att säga till om vad jag gör eller hur jag gör det på min fritid.
Du kanske tror det. Men om du gör eller skriver något som skadar din arbetsgivare tror jag att du kan få ett rätt så brutalt uppvaknande....

Citat:
När de har service så...
Det där är ett fackuttryck som tyder på att du har nära kontakt med en eller kanske båda tjejerna! Du säger inte att du själv jobbat i branschen så det är sannoligt att du har lärt dig det av dem! Avslöjad skulle jag vilja påstå!

MEN. Jag vill påpeka att jag har egentligen inte ont av deras sätt.

1. Jag åker sällan charter. Och vid de få tillfällen jag gjort det så har jag ytterst sällan utnyttjat reseledarnas tjänster. Så jag bryr mig inte.

2. Om de, och arbetsgivaren, tycker att det är OK. Vad ska då jag säga? Fine by me! Men det stämmer inte med mina värderingar...

Jag bara tycker att man bör reflektera över vilka konsekvenser mitt uppförande, eller det jag skriver, kan medföra för mig själv och för andra!

Jag missunnar inte dem, eller någon annan att ha kul en kväll på Baren... Och i vissa lägen kan det vara helt OK att dansa på bardisken... Säg att det är 5 - 10 av tjejens gäster på samma bar den kvällen. Man tar några shots och stämningen är god och så blir det lite dans på bardisken... Inget ovanligt i Grekland... Rätt gjort så bjuder hon på sig själv och höjer säkert stämningen ytterligare. Och gästerna bjuder säkert på ett par shots... Men gjorde hon det som privatperson eller som reseledare för att peppa gästerna...? En intressant fråga! Ser du nu hur hur gränsen mellan fritid och arbete suddas ut? Och det är just där problemet ligger. Vara glad och ha kul men samtidigt uppträda så att jag fortfarande har gästerns/kundens respekt. Det är som att balansera på ett rakblad. Jag vet. Jag har jobbat som säljare sedan -75....

Men jag är inte äldre än jag kommer ihåg min egen ungdom... Den delen jag inte lyckats förtränga vill säga... Och jag har nog gjort värre grejer än så! MEN! Då hade jag inget ansvar för gäster eller kunder eller behövde tänka på någon form av offentlighet. Där kan det vara en helt annan situation idag!

Jag ser verkligen fram mot ditt svar hur det kommer sig att du har så ingående information om dessa tjejer!
Svara med citat