Ämne: Kalimera-app?
Visa ett inlägg
Gammal 2011-07-28, 22:17
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2009
Standard Sv: Kalimera-app?

Nej, skaffa er ingen Iphone för om ni gör det så är ni snart fast och vill inte vara utan den. Man får där svar på alla frågor man vill om allt till när går nästa buss hem just därifrån du är nu, till om det är extrapris på högrev, men vad behöver jag till det där goda receptet? Ja, man klarar sig utan, men varför?

Allting måste användas med förnuft. Självklart är det mysigaste som finns att läsa sagor med "fröken" i förskolan! DET ska datorn naturligtvis inte ersätta. Vi ska inte ta bort det som är bra och ersättta med dator! It ger nya möjligheter för barn och personal och skall användas tillsammans, som ett pedagogiskt verktyg, inte som barnpassning.

Det är sorgligt, tycker jag, att se alla dessa småbarnsföräldrar ständigt talande i sina mobiltelefoner, när de är ute på promenad med sina små. Deras prat och ögonkontakt är såå viktig! I den åldern när de åker kärra håller barn som bäst på att utveckla sitt språk. Vikten av föräldrarnas samtal då med sina barn kan inte jämföras med något annat. Det är en spännande värld som rullar förbi där de går och de bara bla bla bla, pratar i mobilen om något helt annat. I värsta fall med vagnen vänd ifrån förälderns ansikte.

...o vem har inte i ungdomsåren dragit runt o känt det som om festen var någon annanstans? Nu behöver man inte undra, de drar dit alla är

Det är klart allt är inte bra, men ju mer man vet, nog ser man mer fördelarna.

...och JA såklart! Jag vill ha en Kalimeraapp
Svara med citat