Visa ett inlägg
Gammal 2012-08-28, 19:35
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Flygplanstyp till Preveza

Citat:
Ursprungligen postat av mouche Visa inlägg
Jeg synes ikke at SAS har mye å skryte av med en flåte av disse flyene med en alder på over 11 år, men ser at vi ikke er enige på dette punktet.

Problemet er at SAS ikke har økonomi til å klare seg i konkurransen på egen hånd og per idag er det absolutt ingen som vil kjøpe SAS, og de vil fortsette å være avhengig av at skattebetalerne i de tre nordiske landene subsidierer/driver kunstig åndedrett over skatteseddelen videre. Jeg blir ikke med på den ferden hvis jeg kan unngå det!
Först vill jag poängtera att meningen med mitt första inlägg var att informera ämnesstartaren om att det kommer att flygas ett ganska så nytt plan, samt att bemöta "Mahavas" inlägg om slitna plan hos SAS, innan debatten spårade in på felaktiga siffror om flottåldrar till Norwegians fördel.

Lufthansas flotta är 12,9. Vi pratar stora bolag som naturligtvis inte kan hålla en snittålder mycket lägre.

Håller med dig att vi skattebetalare INTE ska finansiera flygbolag. Min förhoppning är att Lufthansa köper upp SAS och bildar ett "Lufthansa Scandinavia" likt "Lufthansa Italia" (med nav i Milano).

Jag tror inte "nystartade" Norwegian kan hålla nere snittåldern i längden heller...
Och så skulle vi kunna föra in samtalet på att Airbus teknologi är mycket modernare än Boeings, osv osv.
BTW så är 11 år ingen ålder på ett flygplan!
Svara med citat