Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Santorini

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-09-21, 10:17
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard På väg hem

Sitter nu och väntar på transferbussen här på hotellet i Perissa. Vi har haft en varm och solig vecka här på Santorini. Mest legat på den fina stranden till skillnad från larvi som varit så duktig och vandrat över hela ön. Vi har förstås gjort en del dagsutflykter till Fira, Akrotiri, red beach osv men mest slappat. Mycket god och billig mat har vi ätit! överhuvudtaget är det inte särskilt dyrt här tycker jag. Jag hade ju mina farhågor om det.. Men tom solstolarna på stranden var gratis nedanför de olika strandtavernorna.

Katitzi
Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 10:54
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: På väg hem

Citat:
Ursprungligen postat av Katitzi Visa inlägg
Mycket god och billig mat har vi ätit! överhuvudtaget är det inte särskilt dyrt här tycker jag. Jag hade ju mina farhågor om det.
Trevligt att höra att du upplevde Santorini som en billig ö. Så är det med de flesta öarna, det finns både billiga och dyra ställen.
Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 18:27
Vallby Vallby är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Då har det ändrats sen jag var där för ca 10 år sedan. Jag var förvånad över hur dyrt det var. Och solstolarna kostade typ 12 euro per dag. Iallafall i Kamari.
Svara med citat
Gammal 2013-09-23, 18:43
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Vallby Visa inlägg
Då har det ändrats sen jag var där för ca 10 år sedan. Jag var förvånad över hur dyrt det var. Och solstolarna kostade typ 12 euro per dag. Iallafall i Kamari.
Restaurangmomsen har ju sänkts, så priserna på restaurangerna kan ju delvis bero på det. Men jag tror att de också har börjat tänka efter lite för att få behålla turisterna.
Exempel: grekisk sallad 4,90 euro
grillad svärdfisk 7,80 euro
grillad snapper 9,80 euro
souvlaki 7,90 euro
moussaka 6,90 euro
1 glas vin ca 2 euro
1 Mythos ca 3 euro

I Fira var det något dyrare på de vanliga tavernorna. Lyxrestaurangerna kollade vi inte. Och som sagt: gratis solsängar!
Vi hyrde inget fordon, utan tog oss runt med lokalbussen. Så sammantaget blev det en riktigt prisvärd semester!

Katitzi
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:34.