|
|
|||
|
|||
Kaffestuga i Kato Stalos
Hejsan!
Antar att det är fler än mig som blir hemskt sugna på en kopp riktigt svenskt kaffe när man varit hemifrån ett tag? Vill bara tipsa om Kaffestugan i Kato Stalos ca 8km väster om Chania. En oas för en kaffetörstande svensk Där kan du få en stor kopp kaffe och hembakt. Våfflor m grädde o sylt. Äggsmörgås med kaviar, sallader och paj och massa annat. Ett mysigt ställe med rimliga priser och trevlig personal. |
|
|||
|
|||
Sv: Kaffestuga i Kato Stalos
När öppnar du ?
|
|
||||
|
||||
De verkar ha hållit på sen 1999 och här hittar du kanske den information du behöver http://www.kaffestugan-crete.com/
Länkar eftersom jag tror att man numera kan länka ganska fritt annars får Janne ta bort den. Eva |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Det får vi testa när vi kommer ner i maj.
|
|
||||
|
||||
Hmmmm.... Jeg er bare på Kreta to uker hver gang og har absolutt ikke tid til å kaste bort på skandinaviske etasblissementer, som jeg holder meg langt borte fra, enten det er svenske eller norske flagg utenfor......
|
|
|||
|
|||
Instämmer.. när jag är i Grekland, då blir det "Grekiskt" till 100%....då vill jag helt glömma ALLT som har med Sverige att göra!
|
|
||||
|
||||
Men jag som är där 6 veckor till sommaren måste nog gå dit och titta på Allsång på Skansen ... Nej då, det ska jag nog inte men lite svenskt lösgodis kan jag nog behöva kanske Och om jag powerwalkar Platanias- Kato Stalos tur och retur så kan jag ju verkligen unna mig det När det fanns en filial i Platanias för några år sedan så åt jag faktiskt en våffla med kaffe där
// Malin |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
|
||||
|
||||
Ska du vara där 6 veckor i sträck?
|
|
||||
|
||||
Ja just den resan är jag där 6 veckor i ett sträck Men jag tar en påskresa och en sen höstvecka också.
// Malin |
|
|||
|
|||
Jag som har hur mycket tid som helst började förra året ta som tradition att på söndagar gå västerut och börja dagen med kaffe och äppelkaka på kaffestugan.
Är precis som Sörgården och Alla barn i Bullerbyn. Ingen kaffestugan utan Kristina, men i vinter har det stått " företaget till salu " och nu har dom börjat plocka ut grejorna. Kanske det bara blir omrekonstruk ,, hoppas Kristina måste fortsätta, men om hon inte vill |
|
|||
|
|||
Du kan vara lugn Kaffestugan fortsätter men med nya ägare ,vad jag förstått fr Kristina ,
|
|
|