![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hejsan!
Antar att det är fler än mig som blir hemskt sugna på en kopp riktigt svenskt kaffe när man varit hemifrån ett tag? Vill bara tipsa om Kaffestugan i Kato Stalos ca 8km väster om Chania. En oas för en kaffetörstande svensk ![]() Där kan du få en stor kopp kaffe och hembakt. Våfflor m grädde o sylt. Äggsmörgås med kaviar, sallader och paj och massa annat. Ett mysigt ställe med rimliga priser och trevlig personal. ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
När öppnar du ?
|
|
||||
|
||||
![]()
De verkar ha hållit på sen 1999 och här hittar du kanske den information du behöver http://www.kaffestugan-crete.com/
Länkar eftersom jag tror att man numera kan länka ganska fritt annars får Janne ta bort den. Eva |
|
||||
|
||||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det får vi testa när vi kommer ner i maj.
|
|
||||
|
||||
![]()
Hmmmm.... Jeg er bare på Kreta to uker hver gang og har absolutt ikke tid til å kaste bort på skandinaviske etasblissementer, som jeg holder meg langt borte fra, enten det er svenske eller norske flagg utenfor......
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men jag som är där 6 veckor till sommaren måste nog gå dit och titta på Allsång på Skansen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() // Malin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Monica ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag som har hur mycket tid som helst började förra året ta som tradition att på söndagar gå västerut och börja dagen med kaffe och äppelkaka på kaffestugan.
Är precis som Sörgården och Alla barn i Bullerbyn. Ingen kaffestugan utan Kristina, men i vinter har det stått " företaget till salu " och nu har dom börjat plocka ut grejorna. Kanske det bara blir omrekonstruk ,, hoppas Kristina måste fortsätta, men om hon inte vill ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Du kan vara lugn Kaffestugan fortsätter men med nya ägare ,vad jag förstått fr Kristina ,
|
|
||||
|
||||
![]()
Ska du vara där 6 veckor i sträck?
|
|
||||
|
||||