![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Stränderna är också underbara, men ibland blåser det lite mycket.... Men ÅK DIT säger jag bara!! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Österrike är mitt val.Älskar det landet lika mycket som Grekland faktiskt. Synd att det är så dyrt att leva där.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns många länder som man vill återvända till men det är något med Italien.Får aldrig nog av det landet.Om det nu beror på maten,skorna eller annat vet jag inte men håller med Frappe om att man kan hitta mycket av Grekland där.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kroatien och Italien står på önskelistan.
Agneta ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Fint att vandra där också. (Ställen som Alcudia och Magaluf är jag "allergisk" emot ![]() Köp endast flygbiljett och hyr bil (eller åk buss) är mitt tips. |
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Gärna Cypern för att det är så likt grekland. aake |
|
|||
|
|||
![]()
Vilket medelhavsland som helst egentligen... De är alla speciella på sitt sätt och har ändå liknande mat och kultur. De flesta människor som bor i solen är varma och glada. Ska jag plocka några favoriter blir det Sicilien, Barcelona och södra Frankrike.
|
|
||||
|
||||
![]()
Irland. Tveklöst.
För den fantastiska naturen, historien, de oerhört vänliga människorna, den goda maten, samt för den härliga doften av en varm och inbjudande torvbrasa. Oslagbart. R ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
GB. Främst Hebriderna för de karga skotska öarna och lunnefåglarna. Men också Wales för hamnstäderna och tågresorna bland berg och kullar. Och så södra England för de böljande fälten, ängarna och litterära favoriter...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nu var det Europa man skulle välja annars har jag sagt Thailand som påminner så mycket om Grekland, vänligheten....bl a .. Så då får jag välja Kroatien ,på bilderna i resebroschyrerna ser det ut att vara lika vackert som Grekland, med det blåa havet .... finns det Retsina där ?
|
|
|||
|
|||
![]()
Frankrike.
|
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har tänkt till lite och det får nog bli Jordanien och Petra. Någon som varit där?
Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
I sommer var jeg på vandretur i Transsylvanien, der vil jeg gerne tilbage.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det låter härligt! Har du skrivit om det på din hemsida? Måste genast kolla!!
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej Elisabet, ikke endnu... Kommer over vinteren. Men det var herligt. Jeg boede i en lille bitte landsby midt i Transsylvanien. En meget, meget positiv oplevelse.
|
|
||||
|
||||
![]()
Italien
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag vet vilket land jag inte skulle välja: Afghanistan. Sitter just nu här mitt i sanden och får sms från Parga. Önskade jag fanns i frappe-landet istället, dock så är en upplevelse att ha varit här.
birgitta |
|
|||
|
|||
![]()
Oj Afghanistan....Dit skulle jag aldrig ens VÅGA åka!
Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Är tillbaka hel o sandig. Är man vanlig civil och går omkring så tror jag det är lika farligt som i London. Är man militärklädd eller åker militärfordon så kan man åka ut för självmordsbombare.
Det jag såg var sand, sand o sand från flygplandet. Det finns fantastiska fina mattor att köpa vilket jag gjorde, men jag skulle aldrig åka dit om det inte var för jobbet. Parga känns väldigt lockande efter det här. birgitta |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|