|
||||
|
||||
Sv: Flygrädd?
Citat:
Mvh Janérik (säljare) |
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Moster |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
[quote=Marianne]Nästa gång du flyger ska du kanske prova de där speciella öronpropparna man kan köpa. Vi använde det senast, och tyckte de var riktigt bra! Ämnet har diskuterats i en annan tråd, som du kanske kan söka på.
Min fråga är var man kan köpa dessa öronproppar? Apoteket? |
|
|||
|
|||
Citat:
birgitta 7 dagar kvar till Parga |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
[quote=bon]Istället för öronproppar kan man använda näs-spray, man sprayar en timme innan landningen påbörjas, alltså 1,2-2 timmar innan landning. Gossen sprayas alltid för han kan inte tryckutjämna och jag har också börjat, först som solidarisk mamma och sedan för det fungerade så bra.
Tack för tipset!!! Värt att testa... |
|
|||
|
|||
Hej på dig.
Bor du i skåne eller i närheten så hör av dig. Jag lovar (nästan) dig att jag kan bota dig. Är själv pilot och har tagit upp flera stycken flygrädda som idag verkligen uppskattar att flyga. Inte ska man gå och vara smårädd när man ska åka iväg och ha trevligt i Grekland. |
|
||||
|
||||
Yasas!Min första flygning skedde med en gammal kamuflagemålad DC3 i lumpen. Det var en annorlunda upplevelse, inga dörrlister, och bara hårda bänkar, kryddade det hela! Men, vi kom fram och ner...
Sedan dess har jag flygit mycket, bl.a ända ner till Australien 2 gånger, fast 30 timmar enkelresa är mycket... Måste erkänna att jag tycker det är tråkigt att flyga.. det händer ju inget.. Särskilt trist är det med SAS som prutat bort all mat Vi kom nyss hem från Leros, och då flög vi Köpenhamn - Aten ToR, men då vi gärna sparar pengar på biljetten, så valde vi att flyga Köpenhamn-Warszawa-Aten men polska LOT på nervägen, och sen med SAS Aten-Köpenhamn på hemvägen. På detta sparade vi inte bara sköna tusenlappar, utan fick också mat! Både en mindre måltid mellan Köpenhamn o Warszawa, och en mer rejäl mellan Warszawa och Aten, båda med öl eller vin!! På hemvägen blev det inget gratis....bara dyra och torftiga alternativ, små torra mackor som kostade som en "normal" härligt grekisk måltid... Nästa gång ska vi försöka undvika SAS! |
|
|||
|
|||
Tack Martin för erbjudandet!
Det blir inte aktuellt då schemat vårt är späckat med jobb o annat innan resan, men det var väldigt snällt av dej! Vilka medmänniskor det finns va Ha en bra sommar... bland molnen |
|
||||
|
||||
[quote=Masouraki]Den som är flygrädd ska kanske inte åka till Skiathos.Landningarna på den ön är speciella.Vääääääldigt kort landningsbana....
Tack för den .... Jag får hjärtklappning bara jag tänker på flygresan.. Jag vet hur ett flygplan funkar o hur duktiga piloterna e, men de hjälper inte. |
|
|