|
|||
|
|||
Gamoto! Vad dyrt allt i grekland har blivit....
Precis hemkommen efter 2 veckor på Santorini / Naxos....
Hoppas detta e lite till nytta för er som e på väg ned: Naxos: Rumskostnad: (med 100 m till strand) 60 E/rum (25 E år 2004!!!) 1. Greksallad: 3.80-6 E (varierade även om rest. låg vägg i vägg!???) På tal om det...Vet ni vad en RIKTIG Greksallad e...just det, riven ost!!! Hallååååå, riven ost vill vi ha.... Malaka...RIVEN ost!!!! Detta e en lång story om "kriget" mellan Makedonien och Grekland och om Alex den STORE.... just därför vägrar grekerna riva osten eftersom makedonerna gärna river den...Knepigt va! Löjligt i mina ögon, men jag har begärt världsfred tidigare... 2. Spagetti Seafood (min favorit): 10 E 3. Mythos på supermarket: 0,8 E 4. Mythos på restaurang: 2 E (glöm svenska skatter) 5. Gyros tallrik: 5 E 6: Strandstol (2 + parasoll) 7 E 7. Moppe (50 kubik) 15 E+insurance 3 E= 18 E/dygn Santorini: Lägg på 15 % förutom boende där ni bör lägga till 300% !! Avslutningsvis...jag tillhör de som har ett välavlönat jobb och ja, jag har ett sommarställe i Thailand och ett i spanien så döm inte mig efter håren.... även jag gillar inte när man "utnyttjar" turister.... Har faktiskt funderat på ett sommarställe i grekland oxå men backar...??? Har inte framtidstron.... Yassou`re Senast redigerad av Dallas den 2007-08-04 klockan 19:40. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|