![]() |
|
|||||
|
|||||
![]()
På 80-talet jobbade jag för det Amerikanska dataföretag som levererade de flesta servrarna till SWIFT. I o m att man hade en hel del med bankerna att göra då så lärde man sig en del. Vi fick aktivt tipset om att kolla att växlingsstället utomlands verkligen använde SWIFT-kursen, så jag är helt 100 på att det var så då.
Och i fjol när jag kollade den kurs jag fick så tyckte jag att det stämde med SWIFT plus 1,5 %. Men jag kollade inte så noga... Citat:
Citat:
Citat:
![]() Nu har jag ringt två samtal till folk som borde veta. En sa SWIFT en sa Fixkurs... Så jag blev inte klokare på det. Jag hittade dock på nätet ett påstående att det var Fixkursen som gällde!!! Och är det så får jag be om ursäkt att jag lever i det förgångna och får försöka kämpa mig fram till nutid... ![]() Citat:
![]() Citat:
Och det är det jag tycker låter konstigt om Fixkursen skulle gälla. Den officiella valutakursen ändras ju konstant över hela dagen. Och växlar jag i bank får jag den kurs som gäller i det ögonblicket. Men Forex tex sätter sin kurs bara en gång om dagen. Så då riskerar de ju att göra kursförluster. Men det kanske är därför de är dyrare just för att täcka sådana eventualiteter? Det ska bli intressant och se vad som gäller! ![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|