Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2012-02-12, 07:16
mouche mouche är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: maj 2011
Standard Sv: Grekiska krisen

Det jeg har skjønt er at:

De slemme bankene, pensjonsfondene og landene i Nord-Europa bare har seg selv å skylde for den vanskelige situasjon de har kommet i med en debitor som ikke kan gjøre opp for seg.

Løsningen er å ettergi gjelden og samtidig yte nye lån til en billig penge (rente), eller kanskje heller gi bort mere penger til Hellas.

Det finnes dog noen få skyldige grekere og disse er korrupte politikere og rike enkeltmennesker.

Øvrige grekere er uten skyld og må få kunne fortsette som før.

Det jeg ikke har skjønt er hvem som skal ta regningen for dette? Jeg tar da utgangspunkt i at Hellas vil trenge store nye kreditter for å fortsette som før - business as usual?

Noen her vemmes (are disgusted) over at noen kan utnytte grekerne ved å kjøpe eiendom i Hellas til en lavere pris enn før. (jeg har diskutert dette med mange grekere siste uken og de bare rister på hodet over slike uttalelser og påpeker at problemer er at ingen kjøper nå!)

Jeg er ikke villig til å bidra til denne fortsatte greske uforstanden, er noen andre her det?

Joda, enig i at dette ble et litt provoserende innlegg, men kvintisensen er vel forståelig?

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:01.