Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-12, 07:45
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Grekiskt Pajalasyndrom

Hallå, alla tjejer i Norden som sitter där och suktar efter värmen och romantiken och maten och sanden och allt det där!

Har ni aldrig hört talas om Pajalasyndromet? Bara ensamma män kvar i byn och alla tjejer i storstäderna!

Å, de finns här, grabbarna som väntar och längtar, tro mig, jag skojar inte alls.
Det blev till och med film om det vackert belägna Sacharon på Peleponnessos. Man försökte uppmuntra tjejer från Balkan att flytta ner. Samma sak sågs från en spansk stad inte så länge sen. Tyvärr drog de flesta tjejerna iväg när de fått nog av jordbruket, det var inte så läckert som de hade trott.

Det måste förekomma något konstigt här. Dessa män är säkerigen uppriktiga. De har odlingar, gårdar, hus, traktorer, rörelser. De har stannat kvar och tagit över efter far och mor. De är inte ute efter tillfälliga tjejkontakter. De behöver en kvinna i sitt hus, en husmor, en mamma till kommande barn.

Varför åker då tjejerna till Stockholm, Aten och Madrid? Är det så mycket roligare att jobba på något kontor, tror de att det bara är att sitta och fila naglarna? Vad är det som är så mycket bättre där?

Inte kan det väl vara så att flickorna tröttnat på älgjakthistorier, tomatplockning och djuruppfödning?

Vill de inte bli låsta till oändligt hushållsjobb , snoriga ungar och tjatiga svärmödrar?

Ja, men snälla tjej, precis detta kan du få i storstaden också, ihop med jättehyror, asfalt, stress och hiskliga avstånd till jobbet och dagis och ICA.

Problemet lär väl vara få en chans att träffa den där personen som man kan tänka sig att leva ihop med.... jag minns en skånsk bondgrabb som hade brutit benet och låg på sjukhuset där jag jobbade. Han suckade och sa dystert: hur ska jag hinna träffa några tjejer, jag sitter ju på traktorn det mesta av min tid...

Så, ni tjejer som längtar efter att bo i Grekland, strunta i de "kamakis" som vimlar omkring er på stränder och barer. Dra ut på landet, det är där guldklimparna finns...med tomatodlingar, 4X4-truck och liten huckle-mamma som kommer att dyrka era barn. Tro mig! Jag har en handfull såna bekanta grabbar i bekantskapskretsen.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:02.