![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
Kanal5 12:20
idag ![]() Brittisk dokumentär från 2004. Den nya generationen kvinnor blir allt mer krävande och hänsynslösa när det handlar om relationer med män. Ekonomiskt oberoende och känslomässigt självsäkra söker de en partner som kan ge dem allt. Hittar de honom inte klarar de sig själva. Gemma, 29, har lägenhet i London, en Porsche, tar flyglektioner och har tackat nej till flera frierier. Beth, 25, är så kräsen att hon nästan aldrig ens kommer iväg på en första dejt. Nu ska hon och hennes väninna prova speeddejting. Hannah, 27, är fastighetsmäklare i Chelsea och anser att bästa sättet att hitta en man är att testa massor av män. 13:15 Fashion house Amerikansk dramaserie från 2006. Del 59 av 62. Hemmafrun Michelle Miller hamnar mitt i modeindustrins centrum när hon får jobb på Fashion house och förverkligar sin dröm att bli kläddesigner. Snart upptäcker Michelle att intrigerna svämmar över i den rika, glamorösa modevärlden. I rollerna: Bo Derek, Morgan Fairchild, Natalie Martinez |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nog är det märkligt att någon ens kan komma på tanken att säga att det är hänsynslöst att inte vilja ha en relation som inte ger det man önskar. Eller att det fåtal kvinnor detta handlar om är representativa för den nya generationen kvinnor. Jag bara suckar.. |
|
||||
|
||||
![]()
Eftersom jag skrev om jakt, fiske och skoteråkning vill jag förtydliga, trots att det nog framgick av mitt inlägg, att det var ett reportage jag hänvisade till där killarna som intevjuades uppgav det som sina intressen.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Snälla Elisabet, tar du allting så dödsallvarligt lär du inte få en munter stund i livet.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad har "allting" med den här saken att göra
![]() Glesbygdens avfolkning i Europa är en allvarlig fråga. Och det är spridandet av fördomar också. |
|
||||
|
||||
![]()
Nå, det har du givetvis rätt i.
Men jag tänker inte ens försöka att rädda världen eller att tala om för andra människor hur de ska tänka. Det finns alldeles för många som tar på sig det jobbet. Lite distans och en gnutta humor och respekt för hur andra reagerar gör gott. |
![]() |
|
|