Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
  #1  
Gammal 2009-10-11, 22:30
grimms avatar
grimm grimm är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Sollentuna
Inlägg: 136
Standard Kalymnos? Skall jag verkligen dit?

Hej,

Jag blev väldigt sugen på Kalymnos efter att ha läst alla inlägg där alla skriver gott om Kalymnos, men efter att ha läst beskrivingen som ligger här på Kalimera så har jag fått kalla fötter, skall jag kliva av färjan överhuvudtaget? Eller bara dra vidare alt. bara stanna för att byta färja?

Anledningen till att jag undrar är att sitter o planerar nästa sommar (vinterresan inställd av diverse olika skäl, men ekonomin är en av de mest påträngande). Jag hade tänkt mig att starta i Piraeus(som de flesta), och sedan ta färjan till Fourni, för att ta mig snabbt som ögat förbi/genom Samos, sedan i tur o ordning Agathonissi, Lipsi, Patmos, Leros, Kalymnos(?), Astypalea, Amorgos och avsluta det hela på Paros(Bara för att jag hyser en irrationell kärlek till Parikia) plus 3-4 nätter i Aten. För att inte skrämma livet ur alla, jag har planerat med 6 veckor i Grekland, och det borde räcka...

Men nu börjar jag undra, skall jag hoppa över Kalymnos? Det verkar vara rätt exploaterat av charterbolag och allmänt överkört. Stämmer detta verkligen?
Jag älskar stökiga städer i originalutförande men även byar där inkommande färja är en stor händelse, jag hatar att köra bil när jag är ledig, älskar att promenera och att sitta på Ouzerior/tavernor och njuta av livet som bjuds.
Till saken hör att jag och Naxos inte alltid kom överens, välsorterade boklådor och aghia Anna till trots...

/Grimm, som verkligen gillade Amorgos, och föll pladask för Parikia...
Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT