Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kalymnos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2009-10-14, 00:55
Enigmas avatar
Enigma Enigma är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008
Standard Sv: Kalymnos? Skall jag verkligen dit?

Citat:
Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
Skulle du inte vilja resa någon gång till en annan ö och se hur vackra är även andra grekiska öar? Du åker två gånger om året till Grekland, då kanske kan du åka en gång till Kalymnos och nästa gång prova en annan ö. Lite funderingar av mig bara.

Enigma
Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Jodå, det har jag gjort också. Om du läst mitt inlägg ordentligt kanske du såg att jag har faktiskt varit både på Mykonos 1997, Kreta 2001, Rhodos 2005 och Karpathos 2006 (hade ett uppehåll mellan 1994 och 1997). Dagsutflykter till andra öar har det också blivit, bl.a. Leros och Kos. Och visst är det vackra öar!

hälsar Eva
Ju, jag läste det, men det finns många andra vackra grekiska öar.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Jag har alls inget emot att åka till andra öar men det slutar alltid med att jag längtar till Kalymnos! Jag tycker inte att det är fel att åka till samma ö en/två eller tre gånger per år. Om jag får/har möjligheten att tillbringa sammanlagt två veckor i "min sommarstuga" per år så är det mig väl förunnat.

Jag skulle tro att det är fler än jag som återkommer till sin/sina öar varje år och kanske känner på samma sätt som jag gör. Vad vet jag? Själv har jag inte behov av att åka runt till olika öar, jag är nöjd med mitt val, det är mitt sätt att uppleva en tillvaro som är "bara min egen" och som ger mig balans i livet. Alla måste få uppleva "sitt Grekland", det som funkar bäst för en själv.

hälsar Eva
Det är säkert många som du som åker till samma plats om och om igen och det är säkert många som är nyfikna på andra destinationer. Jag tillhör nämligen till den andra gruppen, är mycket nyfiken på andra grekiska öar för att upptäcka nya vackra ställen och för att kunna jämföra dem senare. Min subjektiva känslan är att om jag kan och inte ser en annan ö då missar jag mycket och kan inte se skillnaden mellan öarna och min längtan och nyfikenhet växer och är starkare ju mer jag läser om grekiska öar här på Kalimera. Det betyder dock inte att jag inte har mina favoritöar eller favoritställen på vissa öar. Jag längtar till de här platserna, men nyfikenheten på nya upptäckter är starkare och oftast vinner.

Jag ställde dig frågan varför vill du tillbringa hela din semester på en plats och undrade om du inte kände längtan till andra destinationer. Det är helt naturligt att man frågar hur andra människor tänker och tycker. Jag är också intresserad av psykologi och då är förstås mitt intresse hur en annan person skulle handla i den eller i en annan situation, hur andra tänker och varför en och annan väljer det ena eller det andra. Det är varken rätt eller fel att åka varje år till en annan ö och det är varken rätt eller fel att åka till samma plats flera gånger om året. Jag lägger mig inte i hur vill du tillbringa din semester och säger inte vad du ska eller inte ska göra. För min del spelar det ingen roll hur många gånger besöker du din favoritö. Naturligtvis är det många som åker till samma sommarstuga/sommarställe som du påpekar. Det är bara min subjektiva känsla att då "missar" man mycket när man inte ser det som man kunde se. Min kärlek till Grekland är så stark, jag är redan fast och känner ett starkt behov av att upptäcka och jämföra andra grekiska öar. Men vi är olika och du har inte behov av att åka runt till olika öar som du skriver.

Själv är jag också nyfiken på Kalymnos eftersom jag aldrig varit där. Kanske nästa år blir resan dit av. Jag önskar dig en trevlig vistelse på "din" favoritö nästa år.

Enigma
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:37.