Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Monica Pizanias hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2011-07-11, 21:37
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Nejdå, jag saknar ingenting

Det är inte så ovanligt att trevliga släktingar, vänner och bekanta frågar vad jag vill ha från Sverige när de kommer på besök.

Trista jag svarar att jag inte behöver nånting.
Jo, fryspåsar, så det har jag nu en låda full, sen Arne och min måg och min väninna skickat/haft med sig åtskilliga hundra påsar.

Annat var det när vi bodde de tidiga åren i Aten.

Blöjor till Lillan, nix. Däremot fanns det speciell frotté i metervara. Mamma skickade blöjsnibbar i plast och jag klippte "stjärtlappar" av ett mjukt gammalt lakan. Man la en sån närmast babyrumpan så att det blev lite lättare att tvätta frottén utan salvor och sånt som små barn producerar.

Thepåsar. Alla drack salviathe eller kamomillthe eller lindblomste...jag har återgått till kamomillthe faktiskt, det är jättegott.

Potatisskalare och osthyvlar! Diskborstar! Müsli! Smågodis!

Idag finns allt på våra moderna supermarket och ungefär 99,9 % av sortimentet kommer jag aldrig att köpa. Uppenbarligen finns det ändå en kundkrets, för kan det tänkas att en affärsidkare har allt detta bara till prydnad ??? Så många sorters flingor, kex, marmelad, tandkräm, kattmat, diskmedel...och det är sånt som dock står på min inköpslista ...allt det andra?

Men så ligger det till, så nu vet du att jag absolut inte saknar någonting från Sverige eller annat håll. Tack i allafall för den snälla tanken!
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.