![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag är själv novis vad gäller Grekland men efter många turer till Spanien har vi beslutat oss för att testa något nytt nästa sommar, och jag har börjat läsa på lite grann. Jag tänkte fråga er på Forumet som har lite bättre koll om vilken ö som kunde tänkas passa oss. Vi är en familj på två vuxna och två barn på 6 och 8 år. Vi tänkte oss att vara borta i två veckor strax efter midsommar. Av olika anledningar har jag fått för mig att Skiathos kanske kunde vara något för oss. Skopelos verkar också väldigt mysigt men tycks sakna hotell nära stränderna. Samos har också fallit mig in, men stränderna där verkar inte vara riktigt hundra. Det viktigaste punkterna är: 1. Bra stränder och klart vatten 2. Boende riktigt nära en strand (tips på hotell mottages tacksamt) 3. Gott om tavernor/möjlighet att variera maten 4. Kort transfertid 5. Pool på hotellet 6. Möjlighet att göra lite utflykter och besöka t ex andra öar Vi är inte intresserade av hotellkomplex med all inclusive och liknande, utan är framför allt på jakt efter ett hotell med pool och som ligger riktigt nära en strand. Vi vill kunna växla under dagen mellan strand och hotell. Samtidigt vill vi inte bo för avsides heller. Jag har läst om någon slags badbåt som går mellan Skiathos stad och hotell eller stränder, är det någon som har erfarenhet av det? Kanske finns det andra öar som skulle passa, men stränderna och badet är som sagt första prioritet. Är det någon med erfarenhet av Skiathos som kan tipsa om bra hotell? Hälsningar Haukr |
|
|