|
|||
|
|||
Sv: Mot Karpathos i april.......
Hej alla !!
Nu aer datorn fixad pa Zephyros och det aer den andra maj...... I dag bjudde Minas o Sophia, Marias foraeldrar) pa lunch i pergolan uppe pa Garden Villa.... Nu har oxo Svetlana med make kommit till Karpathos, sa dom var med pa lunchen. Svetlana staedar GV och far hjaelp av maken. Vi fick getkott och ris och sallad, det var jettegott, men jag smakade inte pa levern.... Sen fick Minas en liten men stark pannlampa av mej,for jag hade kopt fem stycken pa Ebay... Apropeau Ebay, sa ungefaer en manad innan jag reser hit, sa byter jag adress till Karpathos, c/o Andreas, och far da grejerna hitskickade....det aer lite kul, for Andreas aer alltid sugen pa att oppna paketen, for jag har alltid glomt bort vad det kan vara, haha..... Jag har ocksa varit hos tandkirurgen Andreas Makris, som har sin mottagning i det runda hornet snett emot bussarna och vaegen ner mot Italienska Huset. Om nan haer som kommer till Karpathos, sa gar det bra att hora av sej till honom... Jag blev av med tva visdomstaender i overkaeken, plus en lagning, men jag taenker inte beraetta vad jag slantade, det aer mellan honom och mej.... Jag fotade forstas under operationerna, just in case.....naturligtvis far Makris bilderna, om han vill ha dom.... Sa jag aer faerdig med detta, och det kaenns bra. Att jag jobbar litegrann gor inget, for det aer verkligen inte 8 tlll femjobb, utan lite duttan och dittan, alltefter problemen poppar upp. Det aer ocksa mkt kuligare att jobba, nu naer Andreas har slutat som gaturchef och ka koncentrera sej pa hotellen, och sa kan vi jobba tillsammans mkt mera nu....Han aer kt lugnare och inte sa stressad heller, vilket gor saken aennu baettre.... What else??? Jo, Nena har startat sin lilla taverna, och jag har forstas varit daer och kaekat....hennes morsa, Sevasti, har kommit over fran Rhodos for att hjaelpa henne. Kanske jag hinner mala nat pa vaeggen, som ett komplement till fyrtornet...kanske en brygga, lita batar, nan som fiskar, etc..... Nu vill Andreas dotter Sofia att jag ska titta efter skal till hennes telefon....sa hej sa laenge... Mikke |
|
|