![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Masse: jo, eftersom saker och ting borjar falla sonder efter sexti, sa gar jag till kaeftisen haer, daerfor dels att jag s.a.s tjaenar in minst en resa till Karpathos varje gang jag gar, och dels for att behandlas av en tandkirurg som omvaexling...Sen, eftersom jag aer haer relativt laenge, kan jag utan vidare spisning, ga dit flera ggr....Utdragningarna av visdomstaenderna gick forvanansvaert laett....Jag var beredd pa en timmes slit,plaga och blodsutgjutning, men det tog ca tre minuter for den vaenstra, och fem for den hogra, med en veckas mellanrum....Sa nu funkar forhoppningsvis gaddarna tills naesta gang....Sag forresten min
tandkirurg dansa med den aeran igar, det var stort pastallt vid amfiteatern och dessutom ett superduktigt gaeng fran Trakien....Deras danser var mera fria, dels sjong dom medan dom dansade, sen holl dom inte i varann i led hela tiden heller....Smockfullt vare, och jag traeffade Dan Stiwne med fru Ellinor, och vi satt bredvid varann ett tag. Hade vael taenkt ta scootern dit nan dag, men dagarna har ju bara forsvunnit, sa idag tankte jag faktiskt ta och kika efter biljett hem..... Den trevliga,hollaendska familjen som bodde i lilla huset bredvid mitt, laemnade oss idag, och dom kom till mej med ost,tval, etc....allt sant som gaerna blir over naer man reser. Efter avskedet tog jag pistolen i hand, jaja, limpistolen asso....och gjorde faerdigt alla rummen. Andreas holl pa att demontera en toalettstol nere i kaellarn, forsedd med pannlampa av mej, sa vi jobbade pa varsit hall, men pa samma plats.....Naer jag var klar sa pep jag ner till Zephyros, daer bussen fran flygplatsen kom samtidigt, sa nu aer det helt fullt haer, och en del gamla bekanta fran Holland dok upp, trevligt !! Om en stund ska jag till Pelagos och se hur det blir daer, stangen daer skylten ska haenga, ska malas....Vaedret aer fint, soldis och ca 27 grader....Mycket barn pa Zephyros denna gang, det plaskas,skriks och leks med bollar....full gas, asso.... Nu ska jag kika efter biljett hem, det gar en faerja, Kornaros, den sjaette maj.....nagra dar pa Rhodos aer inte helt fel det heller...... Mikke |
|
|