![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Hasse: Fix är ju annars en utomordentligt god ÖL tillverkad i Grekland.
Nu blev vi väldigt nostalgiska. Det var i vår ungdom som vi drack Fix i Grekland. Numera ser vi endast Mythos och Alpha. Finns Fix kvar? Senast redigerad av Mysofix den 2009-07-18 klockan 13:08. Anledning: Mys förstår inte hur man får fram citaten. Fix får hjälpa till nästa gång |
|
||||
|
||||
![]()
Fix fanns väl kvar åtminstone förra sommaren, i år såg jag inte skymten av det. Ett rykte jag hörde förra sommaren var att det fanns ett visst antal tomglas i rätt form och färg som samlades ihop via det normala återbäringssystemet. Då dessa var återfyllda slutade man att brygga ölet tills man fick tillbaka flaskor som räckte för nästa laddning. Osäkert alltså om detta stämmer men det är i alla fall inte samma glas som på Mythos så det kan väl stämma. Däremot hat jag köpt Fix på burk så det borde väl gå att ordna ändå.
Lindex har ju för övrigt sålt reklam på sina barnkläder, lite osvenskt med den typen av produktmärkesplacering, ha barnkläder döpta efter en öl.... Mvh Janérik |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ja, Fix finns kvar men kan vara rejält svår att finna. Det sägs att den endast finns ute på öarna som om den vore en öl som turister vill ha. Greker jag pratat med både i Grekland och i Sverige hävdar bestämt att den inte finns kvar. Hur ska jag kunna bevisa för dem ? På årets resa konsumerade vi endast 4 flaskor, fann den i EN butik endast. Hasse ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|