![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Igår upptäckte jag helt plötsligt att signaturen "Frappe" är en kvinna! Jag har läst många inlägg men trott att "Frappe" var en man.
![]() ![]() Det är lite intressant med allas signaturer/användarnamn tycker jag. Varför väljer man det man väljer? En del använder sitt eget namn medan andra en signatur/smeknamn. Själv så heter jag Eva liksom så många andra, så Eva använder jag sällan som användarnamn på olika forum. Jag heter "Mollybus" här på Kalimera liksom på några andra forum. Mollybus var en mycket älskad hund som vi hade för några år sedan. Nu till er andra varför har ni valt just er signatur/smeknamn? ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag valde mitt för länge sedan idag skulle jag nog valt annorlunda. Jag är inte med i några andra forum och saknar lust för att använda internet mer än jag redan gör. Har vid något enstaka tillfälle för rätt många år sedan varit med i ett blomsterforum men det blev ett kort besök.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, mitt nick har hängt med sen internets barndom. Då skulle man ha nåt som ingen annan hade och sen har det hängt med.
Jag förmodar att det inte råder någon som helst tvekan om att jag är en man. ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nej det råder knappt någon tvekan om det. Men du har stiligt helskägg och är besynnerligt lik en man man ofta förknippar med hav, båtar och västkusten ![]() ![]() ![]() Själv använder jag mitt förnamn ända sedan Kalimera´s forum startade redan för 10 år sedan. Har med åren blivit tämligen "känd" här men inte för namnet utan för det jag sagt och gjort här. Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har valt min signatur för att jag är Moster och även kallas det
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har min signatur Ramses efter vår katt som heter så. Är dock ej han på avataren, det är en "Paleochorakatt" kvällstid.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tja, som jag har berättat tidigare, så heter jag Karin och resten är de tre första bokstäverna i mitt efternamn. Hmmm... fast nu har jag lagt till ett namn däremellan... vilket dock inte får mig att ändra användarnamn...
![]() Karinafp har jag använt i diverse forum allt sedan jag gjorde mina första stapplande internetsteg i början av 90-talet... ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
![]()
Ja och jag har så dålig fantasi så det blev mitt förnamn. Kul
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Jamen det är ju bra att kunna använda sitt eget namn. Mitt riktiga namn är ju så vanligt. June! Vilket vackert namn du har! ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hej
& jag valde mitt, i en längtan till just solen & havet. fånigt kanske. MEN det var väldigt dumt, för när jag var på ett internetcafé på Paros och skulle skriva ett aktuellt inlägg så hade de ju inte bokstaven å på tangentbordet, så jag kunde aldrig logga in..!!! |
|
||||
|
||||
![]()
Millie valde jag för att vår älskade katt bär det namnet.
![]() /Kerstin |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Lissi - som kallades så som barn och nu bara här ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Rinaki = "kärleksfullt" grekiskt smeknamn för Katarina..
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
(Fast jag brukar alltid hitta en väg att installera en svensk teckenuppsättning på internetcaféerna... ![]() Karin som alltid längtar ner |
|
||||
|
||||
![]()
Just detta ämne finns i en tråd som inte är allt för gammal.
För den som är intresserad av ämnet kan det vara kul att leta upp den "andra" tråden. Vill minnas att det var väldigt många som skrev i den tråden..... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hur valde ni era Kalimera-namn? Denne tråden ble startet av Nektaria 9.mai 2008.
Det var 90 svar på den. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Där ser man hur mycket som finns i detta forum. Inte tänkte jag på att söka efter en liknande tråd inte. ![]() Tack för länken. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mitt nick är helt enkelt en förkortning av mitt namn plus första bokstaven i mitt efternamn. Det för att inte bli förväxlad med de andra här på forumet som också heter Monica. Så enkelt va de...
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Mollybus;173945]Igår upptäckte jag helt plötsligt att signaturen "Frappe" är en kvinna! Jag har läst många inlägg men trott att "Frappe" var en man.
![]() ![]() Ha ha så det kan blir... mitt nick går ju inte att undgå att jag bara älskar Frappe, blir några glas om dagen! ![]() Camilla |
![]() |
|
|