Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-02-08, 08:03
Karin_E Karin_E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010
Standard Sv: Malev i konkurs?

Vi har redan fått tillbaka pengarna för malev biljetterna. Skickade in reklamationen till kreditkortsbolaget i lördags i går (tisdag) hade jag fått tillbaka pengarna.
Så nu är även nya flygbiljetter bokade. Dock till ett högre pris, men vi kommer till Grekland.....
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 08:03
para polis avatar
para poli para poli är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Citat:
Ursprungligen postat av Karin_E Visa inlägg
Vi har redan fått tillbaka pengarna för malev biljetterna. Skickade in reklamationen till kreditkortsbolaget i lördags i går (tisdag) hade jag fått tillbaka pengarna.
Så nu är även nya flygbiljetter bokade. Dock till ett högre pris, men vi kommer till Grekland.....

Jag reklamerade i fredags. Har ännu inte sett ngr pengar. (swedbank, VISA-kontokort). Jag bifogade infon som fanns på MALEVS hemsida + kompleterade med infon som dök upp under söndagen.
Min resa köptes på resecentrumgruppen. Dom har jag ännu inte fått nån info om...

Hur har du gått till väga? var handlade du resan? osv..

/Anders, med nyinköpt resa tho...
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 11:02
Karin_E Karin_E är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Hur har du gått till väga? var handlade du resan? osv..

Vi köpte biljetterna direkt på Malevs hemsida. Och betalade med ett kreditkort (ej bankkort) utgivet av EnterCard (Via Swedbank). Hittade på EnterCards hemsida en blankett för reklamation. Fyllde i den och bifogade mailet med bokningsbekräftelsen från Malev. Postade det i Lördags och hade pengarna tillbaka på kreditkortet på tisdagen.

De nya biljetterna är också bokade direkt på aktuellt flygbolags hemsida med samma kreditkort.
Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 21:41
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Kastat in poletterna hos lufthansa. Lite dyrare, lite sämre tider, samt landar på Bromma hem. Lite skönhetsfel som man står ut med. 7 timmar i Frankfurt (nån som vet om det finns öl att köpa där?) är bättre än 7 timmar i Riga. 1731 pix är en smärre prisjustering uppåt i skalan som jag köper 24-7. / Nu får VISA visa lite handlingskraft...
Når du har så lang tid rekker du en tur inn til Frankfurt sentrum. På Römer torget finnes noen bra kroer. Reiste til Hellas selv i 2010. Og da gjorde jeg det på denne måten.
Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 11:40
para polis avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Vim Visa inlägg
Når du har så lang tid rekker du en tur inn til Frankfurt sentrum. På Römer torget finnes noen bra kroer. Reiste til Hellas selv i 2010. Og da gjorde jeg det på denne måten.
Låter intressant! Hur ser transporten in till city ut? Tåg och buss vad jag förstår? Minns du några priser ToR?
Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 13:23
para polis avatar

Fick tbax pengarna för konkursade Malev idag
Svara med citat
Gammal 2012-02-19, 17:01
Vims avatar
Vim Vim är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Citat:
Ursprungligen postat av para poli Visa inlägg
Låter intressant! Hur ser transporten in till city ut? Tåg och buss vad jag förstår? Minns du några priser ToR?
Det går tog fra flyplassen inn til Hautbahnhof. Midt i sentrum. Turen tar 20-30 minutter. Priser minnes jeg ikke sikkert, men ca 8 euro. Tror kanskje du kan kjøpe tur/retur.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:32.