Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2013-10-09, 15:39
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: När man blir kär...

Jeg er veldig "ydmyk" i fht andres valg av ferie, synes også det er viktig å ikke sette øyer og fastlandet opp mot hverandre

Jeg har blitt glad i (altfor) mange øyer gjennom årene, og etterhvert har jeg blitt glad i flere steder på fastlandet ( Peloponnes) og, slik at jeg virkelig har skaffet meg et "Luksusproblem"

Men fortsatt reiser jeg nok oftest på øyferie

Men til a l l e som ikke har vært der a n b e f a le r jeg virkelig en tur til Peloponnese

Det går faktisk an å kombinere fastlandet med øyer og, om man vil, det har jeg gjort flere ganger :

I 2003
- kombinerte vi om våren en "rundreise" på Peloponnese med Kythira, hadde bil i 14 dgr og base i Kardamili

I 2006
- kombinerte vi høstturen til Athen med et par dager i Nafplio

I 2007 - var vi på en ukes charter familieferie på Peloponnese i juni bodde i Koroni

I 2009 - reiste vi i april, etter et par dager i Athen, via Hydra først til Ermioni på Peloponnese og videre til Kardamili

I 2009 - i oktober kombinerte vi Kardamili med noen dager i Athen

I 2010 - i september kombinerte vi Tinos og Andros med Peloponnese, bodde i Ag. Andreas og Kardamili.

Så Kardamili e r vår favoritt på Peloponnes, men vi bruker å ha bil og har sett mange herlige steder/ landsbyer og ikke minst mye flott n a t u r på disse turene.

Ellers har jeg besøkt Parga, tatt herlige utflukter med båt, men siden vi ikke har leid bil og sett oss rundt , tenker jeg ikke på Parga som "fastlandet" - men d e t er det jo

En kombinasjon jeg håper å få til en gang , er Kefalonia og Vestkysten av Peloponnese

Men, nå s n a r t går turen til Nafplio Kardamili og Gythio - blir på Peloponnese et par uker - før vi, denne gangen, kombinerer med KRETA - dit, til Kissamos, går det båt fra Gythio

Kari
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:22.