|
||||
|
||||
Ugnsbakad fetaost
Om jag säger ugnsbakad fetaost. Vad säger ni då? |
|
||||
|
||||
Sv: Ugnsbakad fetaost
JA tak
|
|
||||
|
||||
Då säger jag recept!! 🙏
/ Kajja |
|
|||
|
|||
Instämmer med Kajja, recept tack.
Kerstin |
|
||||
|
||||
Då säger jag - JA! Det är SÅÅ gott. Men, vi äter det mest sommartid när vi grillar.
Men, ikväll ska vi faktiskt smörja kråset med grekiska myntakryddade lammfärsköttbullar i tomatsås och med fetaostkräm till. I samband med det korkar vi nog upp en flarra rödtjut från Alonissos med. /Netwolf - hedonisten |
|
|||
|
|||
Mums!!
Och skulle också gärna vilja ha ett recept........ Hade "grek-afton" förra helgen så den här blir det lite mer svenskt.... Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Jag instämmer med Susie, detta skulle jag ej tacka nej till!
//Conny |
|
||||
|
||||
Citat:
Satt med en påse ostbågar xtra crunchy framför TVn. Blev lite torr i halsen.. Jaja....man kan inte få allt! MEN idag har jag gjort en fantastisk, mustig köttgryta där bitarna föll isär innan de mötte munnen. Nu sitter jag här med ett paket ned tofu Vad gör jag med det?! Antingen får jag hjälp av nån eller så får skatorna ett rejält party. / Kajja |
|
||||
|
||||
Tofun ja.. den var med i en kasse 'To good to go" från Citygross. Inget jag köper annars.
/ Kajja |
|
||||
|
||||
Det är något vi alltid har när vi äter grekiskt. Enklaste/snabbaste bougiordin gör jag i mikrovågsugnen. Lägger fetaost i botten på en rund form, på den sen en tomatskiva och lite paprika. Därefter chiliflakes och oregano. Sist ringlar jag över lite olivolja. 3 minuter (mellan 2-3) senare står den på bordet.
|
|
|||
|
|||
Tack, Sjöborren, det ska jag testa
Fetaost är så god som den är men alltid kul att prova nytt...... Catlady 🐈 |
|
||||
|
||||
Brukar göra på ungefär samma som Sjöborren. Med undantag av att jag gör min alltid i ugnen.
Och ugnsbakad fetaost kan göras i olika varationer. Men alltid brukar det vara gott! / Anne |
|
||||
|
||||
Receptet är enkelt: fetaost, paprika, tomat, lök, oregano, chili och olivolja som gratineras i ugn. Kan serveras på olika sätt. Gott att äta med bröd.
|
|
||||
|
||||
Janne! Har aldrig sett lök i något recept, men kanske missat det. Alala! Det händer att jag också gör den i ugnen, men testa gärna micron.
|
|
||||
|
||||
Vi brukar använda röd chilli istf paprika. Det ger den en liten extra sting
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|