Ja, fast inte på grund av att vi inte hade något hotellrum...
Jag och min kompis var på Kreta, Rethymnon när vi var 18 år. Hade tagit en restresa och hamnade i ett litet, gammalt rum i gamla stadsdelen. Vi hade nyckel både till ytterdörren på hotellet och vårt rum. Receptionen var inte öppen nattetid. Min kära väninna tappade nyckeln sista kvällen, så vi kom inte in varken på "hotellet" eller vårt rum. Gick och la oss på solstolarna på stranden under några surfingbrädor som annars var för uthyrning. Sov väl inte så jättebra, hundar kom och slickade oss i ansiktet osv... Vi såg väl inte superfräsha ut på morgonen, kladdigt smink, högklackade skor, kände oss ganska eländiga när vi knallade fram på stranden. En kille som precis börjat jobba för dagen på stranden med att städa, ställa ut solstolar, tittade på oss med förakt och sa "Bad girls!" Han trodde säkerligen att vi varit ute på mycket dåligheter. Usch, vad vi kände oss eländiga
...Vi var ju inte så gamla och hade inget svar på tal. Hemresan samma morgon var väl inte någon direkt hit. Vi fick panik- packa när vi väl kom in på rummet efter att väntat utanför nån timme på att någon kom och öppnade.
Mia