Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-06-29, 23:33
Yannas avatar
Yanna Yanna är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007
Standard Sv: Bra guidebok

Köper man verkligen guideböcker idag? Jag menar..det mesta hittar du ju på nätet och kan skriva ut. Vad har jag missat tro?
Svara med citat
Gammal 2009-06-30, 09:10
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Köper man verkligen guideböcker idag? Jag menar..det mesta hittar du ju på nätet och kan skriva ut. Vad har jag missat tro?
A4 ark i all ära, men det är inte samma känsla som med en tjock guidebok
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-06-30, 09:46
Yak Yak är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Yanna Visa inlägg
Både ja och nej, faktiskt. En bra guidebok är ju så mycket mer, du kan ju läsa den som ren underhållning medans du väntar på båten, du har allt i ett "paket" etc. Visst, jag brukar också söka info på nätet och där finns det ju mycket uppdaterad info också, men ett antal lösa A4- blad som knölas ihop längst ner i ryggan är ingen vidare ersättning.
Sådana saker som tex färjetider och annat som snabbt kan ändras är ju dock överlägset att hitta på nätet. Men just alla kartorna som finns i en (bra) guidebok gör den värdefull.
Sedan finns de ju de som tycker att guideböcker är värdelösa, utan man ska upptäcka saker själv istället
Jag har en lite mer praktisk syn på saken, jag ser guideboken som en tidsbesparare. Du har all info om en ö samlad och slipper leta upp alla "måste-se", "vad-göra" - saker själv, sånt som kan ta 3 veckor att upptäcka. Har man oändligt med tid så fungerar ju det, men ofta har vi med korta semestrar ju bara några dagar på varje ö.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:44.