![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Min nuvarande är tagen på Nefeli Bar på Kalymnos
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Såna där gubbar tenderar att ha exakt samma kläder nästa säsong när man kommer ![]() ![]() Men han är underbar så jag hoppas faktiskt att jag ser honom. |
|
|||
|
|||
![]()
Elisabet!
Vilken underbar bild av gubbarna. Jag hade bara tänkt mig en.... Kan Du inte ha den andra som avatar nu ett tag?? Lissi- som ska byta avatar efter sommarens resa. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() ------------------------------------------------------------------ Upprepar frågan om översättning av texten ovanför porten. Jag skulle verkligen vilja veta vad det står där. Här är bilden igen: ![]() Jag har försökt transkribera, men det är ett par saker jag inte förstår, dels ett tecken som ser ut som 8 (på tre ställen) - är det en åtta? Dels de små tecknen på två ställen. Är det små bokstäver och vilka i så fall? Jag har gissat lite i detta försök: ANTHROPETINA SEB8 AGAPA KAI PHOB8 TON.THEON. KAI MEMIE al OTI ANTHROPOS EISAI ANTHGEROE ONAOS OITOS EKTHEMELEION YPO EXOLON MENL PAP NIKOLAOI SZAMPANAKE Txdt MARTI8 1889 Alla ni som är så duktiga på grekiska, var snälla och försök! Tack ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Elisabet: Jag har flyttat över mitt svar ang översättningen till språk-forumet.
//Zanét ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nästan synd, det var så mysigt med en moderator som NÄSTAN spårade ur! ![]() ![]() Lissi |
|
|||
|
|||
![]()
Min är från Thailand, en liten by på ön Koh Samui. Bilden är tagen inifrån vår bungalow som låg precis i vattenbrynet, och detta var vår utsikt varje morgon när vi slog upp dörren.
Tyckte att denna bild passade mig då jag gillar att gå barfota (d.v.s. varma platser i allmänhet). |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Människaära vörda älska och bli rädd för Gud Και μέμνησο ότι άνθρωπος είσαι. Och kom ihåg att du är (bara) en människa Ανεγέρθη ο ναός ούτος εκ θεμελίων Den här kyrkan byggdes (εκ θεμελίων betyder: fundament,grund. Hela frasen betyder att kyrkan byggdes från början av...) υπό εξώδων Μηνά Παπ(α)νικολάου Σ.Ζαμπανάκη Την ... Μαρτίου 1889. (och) Minas Papanikolaou och S.Zabanakis betalade hela kostnad den ... March 1889 dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Det användes i bildkonst under byzantiska åren. Det används än idag i bildkonst. dimitris Aten |
|
||||
|
||||
![]()
For å ta opp originaltemaet på denne tråden igjen, er mitt avatar-bilde tatt i Moutsouna på Naxos, fra tavernaen To dichty utover sjøen i retning Koufonissi, Keros og Amorgos. Utrolig god mat der, forresten, men et lite mareritt å navigere en leid Atos ned den snirklete veien til Moutsouna …
|
|
||||
|
||||
![]()
Vad kul att så många har berättat om sina avatarer! Lovar att skaffa en själv i sommar - då får jag återkomma med vad den föreställer
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En tom Äpple-Mer kan det ju också vara
![]() // Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Min föreställer sonen kravlandes på stranden under hans första greklansresa - Kreta Georgioupolis 2004. Han var då ca 9 mån.
Nu är han snart tre och har hunnit med Almyrida på samma ö också. Och så har han börjat tjata: Vi måste åka till Grekland och bada, mamma! ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vem eller vad min avatar föreställer behöver jag nog inte förklara!
![]() Yeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Min avatar föreställer en massa vattenmeloner vid en fruktaffär strax utanför Naoussa på Paros. Jag har valt den därför att jag förknippar Grekland med vattenmeloner, eftersom man får det så ofta till efterrätt. Och det är ju så fantastiskt gott... ![]() Ruby |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() Senast redigerad av Apelsina den 2006-06-06 klockan 22:17. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Fast egentligen har han byxor på sig. Det syns bättre framifrån... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
och min avatar är från min by Nea Pefki Trikala, mitt hus är högst upp till höger på bilden.
Yvonne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag har undrat varför du hade en bild på en neger med gevär och kalomeratröja? Men detta förklarar saken! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|