![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har ett flertal gånger kommit på mig själv med att undra var någon bild, som används som avatar, är tagen någonstans. Vissa av er har så jättefina bilder där!
![]() Så, ni som har avatarer som visar en plats i Grekland (eller någon annanstans) - var är den tagen? (Avataren är den där lilla bilden brevid nicket ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Samma tanke har slagit mig också! Min bild är tagen i Imerovigli, mellan Fira och Oia på Santorini. Till helgen blir det ett nytt besök där
![]() Men: var är din avatar? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Skämt å sido, frågan är kul. Berätta gärna också varför ni valde just den bilden. Min bild är från Kafenió Stou Stratous på torget i Chora på Serifos. Vid fototillfället är det snorkallt ute och jag sitter och väntar på varm raki med honung. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul idé
![]() Min avatar kommer från Limni Volvi, d v s sjön Volvi, cirka 5,5 mil öster om Thessaloniki i norra Grekland (sjön till höger ovanför Halkidiki). Varför jag valt den bilden beror på att från just den vyn finns tavernan Megas Alexandros (Alexander den Store) och där umgås vi nästan dagligen med våra vänner från byn ![]() //Zanét ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min hund Pluto 3 år och inköpt i Grekland
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ha, ha, då måste jag nog byta......för på bilden är jag i Halmstad!!!
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]()
[INDENT]
Citat:
[/INDENT] |
|
||||
|
||||
![]()
Min bild är tagen i Faros på Sifnos. Strax nedanför pensionatet vi bodde på.
Ska byta bild snart. Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Mitt bilde er tatt da jeg var i Nafplio i desember i fjor. Byen var stivpyntet av vakre julelys, men det var varmt nok til å sitte på utekafé på dagtid. Det var helt magisk!
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag står vid hamnpiren i Limenas på Thassos.
Hasse ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag klämmer mig ner till stranden Tsigrado på Milos
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min bild är tagen på Surin Beach, Phuket, Thailand. Inte grekiskt således, men det var gött där ändå. Det är jag som har det så bekvämt på bilden och min blivande fru var fotograf.
|
|
||||
|
||||
![]()
Krigsmonumentet i Menetés på Karpathos. Vi lekte med tanken att klä på statyn en Kalimeratröja och fotografera till "Kalimera was here", men det var tyvärr omöjligt. Sonen satte på den en tröja i datorn i stället....
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Lissi ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Och min drink är en Nefeli special från Nefelibaren ,Myrties,Kalymnos
![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min avatar är en del av ett större foto på två farbröder
som intar dagens ouzo vid en av gränderna i Olymbos, Karpathos. ![]() Får man passa på att fråga om någon kan översätta texten på stenen ovanför dörren? (Jag förstår ano och kai och 18 mars(?) 1889. Och Nikolaoi? ) ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Min är tagen på Kreta på en klostergård (Moni Gonia) väster om Chania.
Och jodå...jag gillar kloster ![]() Ivi |
|
||||
|
||||
![]()
Vad roligt att se Elisabet, man ser ju din avatar ofta vilket inte gör något med tanke på alla dina roliga inlägg
![]() Har tänkt att skaffa mig en avatar efter Kreta resan. Martinifk med 50 långa dagar kvar men bara 6 skoldagar..... |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() Men jag skulle nu ha valt den andre gubben ![]() ![]() Min avatar har jag tagit i Agios Sostis på Mykonos, en ö jag bara varit på en enda gång. Vid Agios Sostis stranden fanns då i alla fall (5-6 år sen) en bra gömd taverna, som en svensk kvinna hade då. God mat fick vi till vår lunch där - och blombuketten i hennes fönster kunde jag inte motstå, så den blev förevigad. En liknande bukett såg vi i höstas på ett litet hotell på en av smågränderna i Chania på Kreta. Fint fotomotiv det också, och självklart kom kameran fram även då. |
![]() |
|
|