|
||||
|
||||
Pris domatia Chora Naxos
Hej!
2006 var vi på naxos och bodde i Choras gamla del/kastro/burgos på domatia. Stannade då 5 dagar o betalade 18 E efter redigt med prutning (det är vi bra på!) Nu har det gått 5 år och vi undrar vad det går på nu. Vi är där i slutet på juni, har krav på ac och kyl i princip. Ej vid stränderna. Ingen pool eller sånt tjafs. Någon som vet vad man kan pruta ner sig på när man väl är på plats? opa! //Jenny |
|
|||
|
|||
Sv: Pris domatia Chora Naxos
Blir Du erbjuden rum den tiden inne i Chora för 45-50 euro/natt kan Du nog avstå prutning..
De som hyr ut bra rum ska ha skäligt betalt också är min åsikt. Sen är det givetvis upp till var och en hur man vill agera vid rumsraggning. 18 euro kan Du glömma Lissi |
|
||||
|
||||
I slutet av juni går det säkert att hitta rum till bra pris. Låter dyrt om de enklaste rummen ska kosta 40-50 euro. Billigast blir det säkert att välja på plats.
Eva |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har f ö aldrig på någon annan ö sett så många studios/rum med just nedsänkt markplan som i Chora på Naxos. Vi var där i slutet av juli 2008 och fick till slut tag i ett rätt trist boende i Chora för 55 euro/natt om vi stannade minst 6 nätter. Då hade vi nobbat nedsänkta rum. Vi flyttade dock senare till Appolonia där vi bodde mycket bättre för 65 euro. Naxos är den ö vi bott dyrast på, men ÖN är fantastisk!! Lissi |
|
||||
|
||||
När vi var där 2006 tog Pension Sofie (finns det fortfarande?) 20-25 E när man blev uppraggad i hamnen. Först hängde vi med en rumsraggare till just en nedsänkt lgh utan terass som vi skulle få för 12E men det nobbade vi helt. Rummet för 18E var väl eg inte en domatia utan nån som kände nån som hade en lägenhet de brukade hyra ut. Den låg nära Pension Sofie, precis på torget vid kyrkan, lyxläge. Vi vaknade till kyrkklockorna varje morgon <3
Nä, men ÄRLIGT. På 5 år kan det inte ha gått upp till DUBBLA priset (50-60E so ni skriver. Naxos och Amorgos är de öar vi bott billigast på. Låt mig omformulera frågan: Kan man få rum till 25-30 natten i juni? |
|
||||
|
||||
Citat:
1. Fortsätt bli uppraggad i hamnen och pruta så kommer du undan billigast! 2. Ju mer du frågar efter priset innan du är där, ju dyrare blir det! Yanna |
|
||||
|
||||
Haha Yanna, så du menar alltså att det fortfarande går!!!
Härligt! |
|
||||
|
||||
Ja, det är alltid billigast att följa med en rumsraggare!
Ska du ha det bekvämt och vill boka i förväg så kostar det mer än du vill betala! Yanna |
|
|||
|
|||
Bodde i Naxos stad vid tre tillfällen 2008+2009, på tre olika ställen. Alla tillfällena var i slutet av juni/början av juli och jag betalade 25 Euro varje gång, vare sig det handlade om en eller sex nätter. Men då bodde jag förstås ensam i ett tvåbäddsrum vilket brukar innebära att de drar av ca 5 Euro jämfört med om man bor två.
Även om priserna kanske gått upp lite så behöver ni nog inte betala några 45-50 Euro i juni! |
|
||||
|
||||
Smultron, du bokade väl inte i förväg då, utan hakade på rumsraggare?
Yanna |
|
|||
|
|||
Ja, jag följde med rumsraggare. Prutade inte något speciellt, men har heller inte så höga krav, kylskåp och en bra balkong är i stort sett allt jag kräver.
|
|
||||
|
||||
...och dusch...det är också användbart!
|
|
|||
|
|||
Det förstås! Och kanske en säng och lite annat smått och gott också!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna - som helst följer med rumsraggare.. |
|
|||
|
|||
Hej!
Har läst lite om vad ni skrivit om priser att boka hemma/via på plats. Vi har bokat hemma via nätet för jag tycker det är kul att leta och drömma hemma lite. Våra krav var att vi ska ha hotel med pool, ac och balkong. Vi hittade som jag tyckte billigt boende, 50 euro/natten på Pension Irene 2 inne i chora som har alla våra krav. Är vårat boende inte så billigt som jag trodde? tjänar vi på att boka på plats? Vi åker dit 16 juli, mitt i högsäsong. |
|
||||
|
||||
Om du tycker priset är ok och boendet har allt ni söker, tycker jag inte det är någon större idé att riskera ett sämre boende för att spara några kronor.
|
|
|||
|
|||
Håller med! är ni nöjda vilket ni nog borde vara så är det ett jättebra pris...euron är ju billig nu också
Lissi |
|
|||
|
|||
Ni har så rätt så dumt att snåla och sen ångra sej, hoppas euron håller sej så här låg tills vi ska dit
|
|
||||
|
||||
Annars kan man passa på att växla nu när den står lågt.
|
|
|||
|
|||
Ja det vore det bästa men tyvärr har jag inte möjlighet till det nu, annars hade jag gjort det direkt
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|