Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-09, 21:18
Jesper Johansson Jesper Johansson är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: Pris domatia Chora Naxos

Prutar man på plats innan man kommit till avsett hotell?
Eller tar ni det när man väl kommit fram och ser vad man får för "priset"?!
Svara med citat
Gammal 2011-03-09, 22:39
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

HEJ
Jag brukar nog föröska pruta lite direkt om jag tycker att man måste pruta - ibland känns det "prutat" och klart från början. Ska man stanna fler nätter är det lättare att få ner priset också! När jag sen ser rummet - kan man ju komma på något som gör att man kan försöka få ner priset lite till.
//Ingrid
Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 09:04
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Ingrid Ny Visa inlägg
När jag sen ser rummet - kan man ju komma på något som gör att man kan försöka få ner priset lite till.
//Ingrid
..om det är så billigt som de flesta tycker på Naxos med ca 30-35 euro, varför måste man pruta då??? Ibland låter det som att man prutar bara för prutandets skull....Jag tänker alltid på att det är någons leverbröd jag i så fall prutar bort. Gillar man inte rummet man ser när man går med någon så kan man ju bara tacka nej och då är det upp till uthyraren om han vill sänka priset tycker jag...men jag är kanske för mesig och ovan i såna sammanhang.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 09:39
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
..om det är så billigt som de flesta tycker på Naxos med ca 30-35 euro, varför måste man pruta då??? Ibland låter det som att man prutar bara för prutandets skull....Jag tänker alltid på att det är någons leverbröd jag i så fall prutar bort. Gillar man inte rummet man ser när man går med någon så kan man ju bara tacka nej och då är det upp till uthyraren om han vill sänka priset tycker jag...men jag är kanske för mesig och ovan i såna sammanhang.

Lissi
Bra sagt. Alle utgifter øker i Hellas. Da må vi også godta at pris på overnatting går opp. Vi snakker faktisk om folks levebrød som Lissi også nevner.
Svara med citat
Gammal 2011-03-10, 12:01
ofelias avatar
ofelia ofelia är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg

Lissi

Instämmer! Har jag råd att åka till Grekland så har jag också råd att betala för boende.

/Ofelia
Svara med citat
Gammal 2011-03-12, 14:48
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Jesper Johansson Visa inlägg
Prutar man på plats innan man kommit till avsett hotell?
Eller tar ni det när man väl kommit fram och ser vad man får för "priset"?!
Jag är ju lite hopplös på att alltid försöka pruta. Jag prutar oftast vid hamnen, sedan då vi är överens om ett pris så är jag väldigt tydlig med att det låter bra men jag vill se boendet innan jag bestämmer mej. Sedan tycker jag inte jag ska pruta mera, jag har bara kvar valen ja eller nej. Tackar jag nej så hjälper det knappast för dem att sänka priset heller, vi har varit överens om ett pris men boendet var inte vad jag hade hoppats på så jag söker vidare. Om jag har en känsla av att boendet är lite avsides gör jag också på förhand upp om att jag vill ha skjuts tillbaka om jag inte vill ha boendet, det brukar sällan vara problem att få det löftet. Sedan kan det ju vara så att jag är i rätt område men på fel boendet, då behöver jag naturligtvis inte använda löftet om skjuts tillbaka.
Jag tycker nästan alltid att det känns som att både jag och uthyraren ser det som en naturlig del att prisföhandla innan vi är överens.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2011-05-11, 20:28
inhas avatar
inha inha är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag gjorde som Theresa, dvs bokade hotellet via internet hemma. Jag åker också 16 juli och ska bo på Vakhos hotell i chora. Där betalar jag 30 euro/natten och kommer bo själv i dubbelrum. I priset ingår frukost. Vad jag förstår så ligger hotellet ett stenkast från stranden och några minuters promis från hamnen.

/Carina
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:39.