|
||||
|
||||
Långsemester på Karpathos
Karin! Det börjar ju närma sig för din avresa till Karpathos. Du har ju tidigare nämnt att det denna gång blir en riktig långsemester där och att din familj kommer att ansluta under viss tid.
Kan tänka mig att vistelse på Karpathos under så lång tid ser lite annorlunda ut än om man är där under bara en eller ett par veckor. Har du lite planer och tankar om din resa som du vill dela med dig av? Vad kommer du att göra annorlunda nu när du har mera tid på dig? Kunde vara kul att få höra lite om vad du har tänkt dig, om du vill berätta det. Mats |
|
||||
|
||||
Sv: Långsemester på Karpathos
Ja, först och främst tänkte jag göra detsamma som jag brukar göra på sommarloven här hemma. Då går jag långa promenader när vädret tillåter, och så sitter jag på balkongen och läser massor, också det när vädret tillåter. (Annars sitter jag inne i soffhörnet och läser . Det är på loven som lärare har tid att läsa.) Skillnaden i sommar blir att vädret ALLTID kommer att tillåta promenader och utomhusläsning.
Dessutom kommer vädret ALLTID att tillåta sol och bad. När sverigevädret är sol- och badvänligt är de badplatser - med tillhörande parkeringsplatser - jag har här i närheten totalt överfulla av folk, så det är inte kul att åka dit. Nu kommer jag att ha gott om plats och ett stort utbud av trevliga badställen. Som planerna ser ut just nu så kommer jag att vara ensam första veckan. Sedan kommer maken med hans yngsta dotter ner i tre veckor, så då lär det bli en hel del sightseeing. Hon bor i Kanada och har inte varit i Europa sedan hon var baby och var i London en vecka... Jag misstänker att Grekland kommer att orsaka en riktig kulturchock! Sedan åker de tillbaka till Stockholm, och efter ett par dagar fortsätter hon hem till mamma i Kanada. Om ekonomin tillåter, kommer maken ner en sväng igen, men det är osäkert i nuläget. Lika osäkert är det huruvida min son kommer ner. Det beror på hur han kommer att jobba i sommar. Säkert är emellertid att med det plan som tar Fred och Emma till Stockholm kommer min egen dotter Skrikis ner för tre veckor, och så åker vi hem tillsammans den 11 augusti. Hon har mängder av planer för oss de veckorna, så jag misstänker att det inte blir fullt så mycket vilande för mamma. Som vanligt kommer jag givetvis att umgås med vänner och bekanta där nere. Jag kommer definitivt att använda grekiskan mer än annars, framför allt för att tala med min hyresvärdinna, så jag hoppas få upp flytet under sommaren. Sen finns det en massa matställen jag inte har provat ännu, klubbar jag inte har varit på, barer jag har missat... Och så ska jag träffa några Kalimeror, även om jag missar dig, Masse. Men vi får väl försöka få till det något annat år. Det ska bli intressant att se hur det kommer att kännas mot slutet av vistelsen, om jag har fått nog eller om jag vill ha ännu mer. Jag har faktiskt ingen aning om vilket det blir. Just nu känns det som att jag inte kan få nog av Karpathos, men det kanske ändrar sig efter ett tag. Karin med 24 dagar kvar... resfebern börjar sätta in så smått! |
|
||||
|
||||
Citat:
Skrikis, Som kommer ner till mammsen om 51 dagar! |
|
|||
|
|||
...å när buckerna tar slut, letar du reda på English Jon, Jonathan Preece, och ber hovsamt om att få låna engelska bucker, för han får alla mina som jag dels släpar med mej, dels inhandlar på öa,plus att han har andra Karp-veteraner som donerar böcker, så han har i princip ett bibliotek.Det underlättar om man tar med några engelska böcker och donerar till hans samling....
Skandinaviska böcker finns en del på Zephyros Village,men de visste du ju förstås...... Blir det nån Kak-kurs?? Mikke |
|
||||
|
||||
Hehe, det får vi se när jag kommer ner och träffar Maria. Men jag står INTE i källaren till Zephyros och bakar en gång till, det säger jag bara!
Karin |
|
||||
|
||||
Låter som en toppentrevlig sommar! Och särskilt ensamt blir det ju inte heller. Kan tänka mig att du tycker att det ska bli kul att få visa runt din familj på den här härliga ön. Hur kommer du att göra med transporterna. Hyra eget fordon eller blir det mestadels bussar o båtar?
Mats |
|
|||
|
|||
....Näj,näj abbesolut inte....speciellt nere blir redigt varmt. Inga fönster eller ventilation heller därnere......
Tänkte mej ngt mer hemlikt och välventilerat en bit upp från havsnivån, t.ex hemma hos Maria och Andreas där köket å vardaxrumme e ihop lixxom.....Där kan kakkurs-eleverna mingla,baka,smaka, alltihop i samma rum.... Du startar en grekisk version av ABF med kak-kursen, å får en egen staty om tie år eller så..... |
|
||||
|
||||
Citat:
Karin som har ärren kvar |
|
||||
|
||||
Bergsklättring Karin Du gillar ju inte uppförsbackar
Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Ute i naturen är det okej; att knata uppför på asfalt gillar jag däremot inte, om det går att undvika. Men vi har inte sett att det blir något av med det. Slutet på juli - början på augusti är väl inte den optimala tiden för bergsklättring. Karin som längtar efter värme, det blåser riktigt kallt idag! |
|
||||
|
||||
TROR???!!! Vi ska! Jag fick inte göra det förra året. och sen ska vi ut på den där stigen längs berget i Volada ut till den där kyrkan! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|