|
||||
|
||||
Gresk restaurant på Søder el omegn
Hei.
Vi reiser en tur til Stockholm i morgen. Vi skal bo på Søder. Er det noen som vet om en gresk restaurant i nærheten? Astri |
|
||||
|
||||
Sv: Gresk restaurant på Søder el omegn
Vi hamnade på "En till grek på söder", Folkungagatan. Aldrig varit där förr. Det var gott. En liten, anspråkslös restaurang, jättetrevlig personal. Låter lite som i Grekland, va? På vänster sida från Götgatan, en bit o gå. Har nog inte öppet så jätte
länge, när vi gick vid 23.00 tiden var vi nästan de sista gästerna att gå. |
|
||||
|
||||
Takk for svar!
Vi skal på Big Ben på konsert med FJK mandag Astri |
|
||||
|
||||
Ønsker dere god tur og trivelige dager i Stockholm, Astri
- vi var i Stockhom på denne tiden for to år siden, bl.a var det veldig trivelig å besøke Skansen, det var "liv" /virksomhet i alle verksteder og hus der oppe - men surt og kaldt var det, håper dere er heldigere med været |
|
|||
|
|||
Och vilken av dem föredrar du Janne?
Med en kräsen grek i huset litar jag på dig i ditt omdöme. Efter all svensk julmat kan man ju inleda nya året med ett tavernabesök i Sverige. Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag flyttade från Stockholm för tre år sedan (herregud vad tiden går fort) så jag är inte up to date med restaurangerna längre. De sist åren i Stockholm gick vi ofta till Esperia på Sankt Paulsgatan 17 (Södermalm). Då tyckte väldigt mycket om deras mat, men som sagt, hur det är idag vet jag inte. Faros och Dionysos var också bra, då. De ligger också på Söder. Men ska ni äta riktigt god grekisk mat är det nog bäst att ni lagar den själv. |
|
|||
|
|||
Hej Janne!
Visst gör man bäst grekisk mat hemma, men i bland är det kul att komma ut lite och bli serverad, Elias på Södermannagatan har fått bra kritik här på Kalimera med grekisk husmanskost, det är vad vi är ute efter. Sedan får det gärna vara liveuppträdande så gubben känner sig hemma. Tack för tips! Citat:
|
|
||||
|
||||
Eilias finns inte kvar tyvärr. De stängde för några år sedan. Synd, för det var nog den restaurang som kändes mest grekisk.
|
|
||||
|
||||
Monica det är Dionysos som gäller för kräsen Grek a
Ta in deras pikilia eller paidaka och fyll på med mezedakia kan inte bli fel. Camilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|