Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2015-03-29, 13:37
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Pylos

Vi var på en taverna i Pylos. Medan vi väntade på maten gick jag runt och tittade på gamla svartvita fotografier som hängde på väggarna. Då kom en servitör fram till mig, han var väldigt lik Onassis. Så pekade han på ett av fotografierna och sa':
" They are all singers, you know....the old ones....the best ones....they're all gone now.
En i och för sig helt alldaglig mening, men det var tonen och sättet han sade det på, som gjorde att jag blev berörd. Det fanns så stort vemod i det han uttryckte. Jag kan inte tänka på Pylos utan att minnas det fotografiet och det han sade.
Det är inte alltid de stora arkeologiska minnesmärkena som ger avtryck.
/Lena
Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 14:25
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Pylos

Lena, de gamla sångerna och artisterna är mycket uppskattade här, mer än jag var van vid i Sverige. Om du varit med om någon musiktillställning vet du vad jag menar: alla sjunger med och kan texterna till älskade sånger och känner till artisternas namn !
Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 15:08
LenaochJanis LenaochJanis är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Lena, de gamla sångerna och artisterna är mycket uppskattade här, mer än jag var van vid i Sverige. Om du varit med om någon musiktillställning vet du vad jag menar: alla sjunger med och kan texterna till älskade sånger och känner till artisternas namn !
Vet du Monica, jag saknar sättet att umgås på, som var vanligt i Sverige när jag var barn. Mycket sång, alltid någon som hade en gitarr, fiol eller dragspel, och alla sjöng med. Nuförtiden verkar det som sommaren är den årstid då man tycker det är o.k. med sång och musik när man träffas. Därför tycker jag att det är så roligt att se och höra människor som spelar och sjunger vid middagsbord och vid andra tillfällen, precis som man gör i Grekland.
/Lena
Svara med citat
Gammal 2015-03-29, 15:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Vet du Monica, jag saknar sättet att umgås på, som var vanligt i Sverige när jag var barn. Mycket sång, alltid någon som hade en gitarr, fiol eller dragspel, och alla sjöng med. Nuförtiden verkar det som sommaren är den årstid då man tycker det är o.k. med sång och musik när man träffas. Därför tycker jag att det är så roligt att se och höra människor som spelar och sjunger vid middagsbord och vid andra tillfällen, precis som man gör i Grekland.
/Lena
Instämmer!

Lissi
Svara med citat
Gammal 2015-03-30, 11:58
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av LenaochJanis Visa inlägg
Det är inte alltid de stora arkeologiska minnesmärkena som ger avtryck.
Håller helt med dig. Jag brukar alltid stanna till framför gamla bilder på tavernor och fantisera om svunna tider.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.