|
|||
|
|||
Avbeställning för en av oss två?
OM det vill sig riktigt illa så kanske gubben min inte åker med på måndag på semester.Jag vet ju att det inte går att få pengar tillbaka MEN är det nån som vet hur man iså fall gör det allra sista.
Vill ju vänta in i det sista och se om han kan åka med men räcker det med att på flygplatsen meddela att han inte kommer eller har man skyldighet att säga ifrån tidigare än så. Hotellrummet vill jag ju ha ändå för mig själv och har ju betalat för men hur blir det med flygstolen?är det den som dom vill ha reda på i tid? Tacksam för svar,är inte så bra på att läsa alla "paragrafitutter" i slutet på katalogerna och tänkte nån kunde hjälpa mej här istället. FÖRRÄSTEN vilken trevlig sida det här är,MASSA hjälpsamma människor som gett svar på massor jag frågat om tidigare.NI/VI Greklandsfantaster är verkligen toppenhihi |
|
||||
|
||||
Sv: Avbeställning för en av oss två?
Hej!
Man kan ju bli sjuk precis innan avresa så det finns det ju inget att säga om och är det något man inte vet innan om det går över eller inte så kan jag inte se något problem för er att vänta in i det sista. Vad gäller rum så lär du nog få bo själv*ler*men räkna med att inte få samma rum som ni bokat. Mvh! |
|
|||
|
|||
Tror du inte man får samma rum? dom kan väl inte knö in mej i ett shyffe bara för jag blir ensam....Nu blir jag lite orolig,,,, ja ja ,det KAN ju bli bättre,men hmmmm
Men det är ju som du säger,man kan ju bli sjuk in i det sista så vad gäller flygstolen måste det ju gå att säga ifrån där. Nu får jag hemska tankar i huvet vad gäller rummet....tänk om ja inte får ett ensamt rum,får dela med nån....en STOR hårig grek som tvättar polen eller nåt..fniss.... |
|
||||
|
||||
Jag har varit inne på några charteroperatörers hemsidor och läst de finstilta villkoren som Fan läser bibeln, men kommit fram till att all avbokning som sker inom åtta dagar före avresa renderar fullt pris ändå.
Undantagandes då resenär med avbokningsskydd och i villkoren gällande orsak till avbokningen, oftast styrkt då med läkarintyg, dödsattest motsv. Så finnes därutom en något kryptisk skrivning om rätt till kostnadsfri avbokning även utan avbeställningsskydd, men där äro villkoren mer än hårda. Om exv huset brinner ned ett par dagar innan avresa, då kan det vara giltigt skäl. Min slutsats är att ni kan vänta med beslut om maken ska följa med tills ett dygn innan. Då kan det till god ton höra att ni hör av er och därmed ger charterbolaget skäligt rådrum för att eventuellt kunna kränga flygstolen som blir över till annan resenär. Däremot menar jag att du ändock som ensam resande har rätt till det dubbelrum ni bokat och betalt för. Själv skulle jag eljest leva djävlar på resmålet hävdandes min rätt att få det jag bokat och betalt för!!! Arne |
|
||||
|
||||
Man behöver egentligen inte alls meddela att man inte ska resa. Kommer man inte i tid så kör de ändå. Fast när du checkar in måste du ju ändå förståss säga att han inte är med.
Om du har betalat ett rum för två är det ingen risk att du måste dela rum, du får ju det du har betalat för. |
|
|||
|
|||
Tack Arne. Jag menar oxå det där med rummet,har jag betalt för det så borde det ju för jösse namn vara mitt ändå,fast gubben inte följer med.
Får nog som du skrev ta i med hårdhandskarna om det inte blir så |
|
||||
|
||||
Hej!
Om Du har bokat med Apollo, vet jag att Du mot en kostnad av 200:- kan byta resenär på biljetten. Har du möjlighet att ta med en kompis, släkting etc istället, så går det bra. Namnbyte kan göras ända fram till 24 timmar innan flygning (Detta blev vi tvungna att göra i juni i år). Hoppas du får en trevlig resa med någon reskamrat! Mvh Nicka |
|
|||
|
|||
Hej
Tack för tipset.Ja det är Apollo jag åker med.Trodde faktiskt att det var dyrare och att man var tvungen att göra det tidigare än 24 timmar om man ville byta resenär. Bra att veta! Ha det bra själv |
|
||||
|
||||
Pulta så här skrev jag;o)
" Vad gäller rum så lär du nog få bo själv*ler*men räkna med att inte få samma rum som ni bokat" Alltså att du naturligtvis få vara själv men inte ta för givet att det blir just det rum du bokat även om jag tror du får det trots allt Lycka till! Mvh! |
|
||||
|
||||
[QUOTE=91kg;
Alltså att du naturligtvis få vara själv men inte ta för givet att det blir just det rum du bokat även om jag tror du får det trots allt Mvh![/QUOTE] Hur vet hon vilket rum hon bokat? När jag åkt charter med bokat hotell är det bara vilken typ av rum som varit klart innan, inte vilket. Har rest ensam några gånger och betalat för rum för eget bruk. Har alltid fått ett bra rum med plats för två. Nu har jag bara åkt ensam med Vingresor men antar att det inte skiljer så mycket mellan arrangörerna. Ving har alltid gett mig bästa tänkbara och aldrig placerat mig som ensamresenär i ett sämre rum eller med sämre läge på hotellet. Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Nä det kanske inte är så vanligt,men jag har varit med om att få reda på rummet innan avresa och det när jag tex sökt efter rum med havsutsikt. Mvh |
|
|||
|
|||
Hejsan och Godmorgon
Jag vet ju vad jag beställt så jag får hoppas jag får det ialla fall. Det kan ju inte bli så mycket sämre tror jag,verkade som om dom inte hade annat än enrumslägenheter och dubbelrum,så det blir nog bra.... Kanske får en "svit"...fniss och värsta lyxen....Jag förstod vad du mena "91kg",med att jag säkert får eget rum,men man blir ju lite orolig,för att inte tala om vad gubben blir ... Ha de bra allihopa |
|
|