![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Tsantali är ett gott vin, Naoussa Boutari likaså.
Aftonbladets vinskribenter rekommenderar: Hellenic Portraits Limnio (nr. 97680) för 79 kr. Detta vin får näst högsta betyg och klassas som mycket prisvärt. Ska vara perfekt till fläsk, lamm samt nötkött. -Jag har själv inte provat detta vin, men tänker göra det snart ! -Är det någon som vet om man kan beställa de utsökta Robola-vinerna från Kefalonia på beställningssystemet ? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Det kan man inte, inga viner från Kefalonia finns i beställningssortimentet. Däremot kan man göra en s.k. privatimport och hur detta går till kan man hitta på Systembolagets website. http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Privatimport.htm Hasse ![]() Senast redigerad av Hasse den 2007-08-13 klockan 15:04. Anledning: glömde länken |
|
|||
|
|||
![]()
Tusen tack för alla tips!
![]() Är det på senare år som grekiska viner försvunnit ur det ord sortimentet tro?!? För när jag gick in på importörernas hemsidor hittade jag två viner som jag köpte ibland förr; Nemea och Kretikos. Fast det börjar nog vara ett antal år sedan om jag tänker efter, kanske slutet på 1990 och börja på 2000... /EllaW |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mythos finns men jag vet ju inte i vilken stad du bor så sök i vilken butik den finns. http://www.systembolaget.se/SokDryck...=0&SokStrangar= Både Nemea och Kretikos finns bland de beställningsviner jag skrev om i går. Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jo, jag ser att de går att beställa dem, men trist att inga grekiska finns i det ord sortimentet längre.
![]() /EllaW |
|
|||
|
|||
![]()
Jag har själv varit i kontakt med importören för grekiska viner på systembolaget under mitt examensarbete...
Och enligt dem är det deras vilja att få in mer grekiska viner i sverige tyvärr, är det många producenter som inte riktigt tror på den svenska marknaden... vill man ha nått speciellt vin be om det och kolla vad de kan göra men ta även kontakt med importören och se vad de är villiga att göra, om de kan hjälpa er med att importera viner som är speciella... ska ni kontakta en importör som är riktigt bra och trevlig att prata med ska ni kontakta: oenoforos.se... Dom är jätte trevliga och försöker med sitt bästa att hjälpa till... tyvärr är det inte allt de kan göra, men de kan komma med idéer och förslag på vad man som privatperson kan göra... Vi får hoppas på att systembolagets vision går i uppfyllelse att de kan ta in mer viner i sverige ifrån grekland... Själv har jag panikhandlat tre flaskor Gaia estate, eftersom den försvann från systembolaget... Så hittar ni ett favoritvin, köp hem några flaskor, man vet tyvärr inte om de kommer finnas en längre tid.. |
![]() |
|
|