Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-08-15, 19:15
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005
Standard Förlorat bagage

I Sydsvenskan idag var det en artikel om förlorat bagage. Och det är ju ett skit att bli av med allt från tandborste till kallingar... På väg till en skön semester eller sakerna man köpte på semestern.

Ett par goda vänner till mig kom hem från Spanien för ett tag sedan och då kom inte tjejens väska. Den är fortfarande borta och hon sörjer mest de svindyra högklackade röda skorna hon köpte där...

Har man otur kan ju både "taggen" och namnbrickan slitas av i hanteringen, och då är väskan oftast oidentifierbar. Men det är faktiskt så att de flesta flygbolag och bagagehanterare försöker hitta vem som äger väskan. För det är inte så att de bara stjäls! Man öppnar väskan för att försöka få någon ledtråd vem den tillhör.

Därför har jag sedan många år en lapp med namn, adress, samtliga telefonnummer och e-mail liggande i ryggsäcken och de väskor jag använder.

Peppar, peppar ta i trä, nu har jag ju klarat mig så här långt så jag vet inte om det fungerar. Men man kan ju hoppas. Och det bör väl vara den billigaste försäkringen man kan få mot förlorat bagage?

Peter
Svara med citat
Gammal 2007-08-15, 20:28
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Förlorat bagage

Bra tips... det tänker jag anamma... "förr i tiden" när man använde vanlig film brukade jag fota en lapp med min adress ifall kameran skulle komma på avvägar.. tänkte att då kanske någon är human och skickar mig filmen i alla fall.. det hände aldrig... och nu med digitalfilm lär dom ju knappast bry sig utan raderar bara minnet och knäpper egna foton...
Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:49.